Prijs en systeemeisen van pc-versie Red Dead Redemption bekend
Gamer.nl
Nieuws

Prijs en systeemeisen van pc-versie Red Dead Redemption bekend

Pc-versie van de game verschijnt op 29 oktober

De systeemeisen en prijs van de aankomende pc-versie van Red Dead Redemption zijn bekend.

Dat werd via Steam en Epic Games Store, waar de game gekocht kan worden, onthuld. De prijs van de pc-versie is 49,99 euro. Hieronder kunnen de systeemeisen bekeken worden.

Minimum:

  • Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem

  • Besturingssysteem: Windows 10 64-Bit

  • Processor: Intel® Core™ i5-4670 / AMD FX-9590

  • Geheugen: 8 GB RAM

  • Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 960 / AMD Radeon R7 360

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 12 GB beschikbare ruimte

  • Geluidskaart: Direct X Compatible

Aanbevolen:

  • Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem

  • Besturingssysteem: Windows 10 64-Bit

  • Processor: Intel® Core™ i5-8500 / AMD Ryzen 5 3500X

  • Geheugen: 8 GB RAM

  • Grafische kaart: NVIDIA RTX 2070 / AMD RX 5700 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 12 GB beschikbare ruimte

  • Geluidskaart: Direct X Compatible

  • Aanvullende opmerkingen: SSD recommended

Eerder deze week werd de pc-versie van Red Dead Redemption aangekondigd, die op 29 oktober verschijnt. Daarbij wordt ook de uitbreiding Undead Nightmare geleverd, waarin de spelwereld wordt geteisterd door zombies.

De pc-versie wordt in samenwerking met Double Eleven ontwikkeld. Zij waren ook al verantwoordelijk voor de PS4- en Switch-versies die vorig jaar verschenen. De pc-versie ondersteunt een 4K-resolutie en kan 144hz weergeven op geschikte hardware. Ook is er ondersteuning voor ultrawide (21:9) en super ultrawide (32:9) monitoren, alsmede HDR10, toetsenbord en muis en controllers. Ook worden Nvidia DLSS 3.7 en AMD FSR 3.0 ondersteund. Red Dead Redemption verscheen oorspronkelijk in 2010 op PlayStation 3 en Xbox 360 en kwam vorig jaar zoals gezegd naar PS4 en Switch. Hieronder kan nogmaals de onthullingstrailer voor de pc-versie worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!