Radeon RX 7600-kaarten ook gespot in Aziatische winkel
PU.nl
Nieuws

Radeon RX 7600-kaarten ook gespot in Aziatische winkel

Sapphire verscheept de RDNA 3-middenmoter blijkbaar al

Meer en meer signalen wijzen op een aanstaande uitrol van AMD's Radeon RX 7600-gpu's, nu ook fysieke kaarten gespot zijn bij een Aziatische winkelier.

Circa twee weken geleden werd al gerapporteerd dat AMD's videokaartfabrikanten RX 7600-gpu's opmaken voor een verschijning op Computex 2023 (30 mei tot 2 juni), terwijl de nieuwe RDNA 3-kaart nog altijd onaangekondigd bleef. Bu blijken de eerste kaarten al in het wild getroffen te worden. De redactie van VideoCardz ontving fotomateriaal van een aantal Pulse-modellen van de RX 7600-gpu, vervaardigd door Sapphire, bij een nog onbekende Aziatische retailer. Het beeld is hieronder doorgeplaatst. 

Ook de dozen van Sapphire onderstrepen details die al eerder uitlekten of anderzijds achterhaald werden: 32 rekenclusters aan RDNA 3-architectuur, 8 GB aan GDDR6-geheugen (over een 128-bit geheugenbus) en een Infinity Cache van 32 MB. Naar al het schijnt is dit vooralsnog de 'vetste' versie van AMD's Navi 33-chipset, met de volle 2048 streamprocessoren op actief.

De foto verklapt verder weinig over de precieze releasedata van de RX 7600-kaarten, laat staan een adviesprijs. Mogelijk werden de dozen in het magazijn gefotografeerd, niet in de daadwerkelijke winkel zelf. Dat Sapphire de kaarten al in bulk verscheept, laat wel doorschemeren dat een officiële onthulling nabij is, mogelijk vlot opgevolgd door wereldwijde verkrijgbaarheid. 

Daarnaast lijkt AMD hiermee inderdaad diens totstandkoming van de RDNA 3-generatie opgeschud te hebben. In tegenstelling tot concurrent Nvidia werkt AMD niet van boven naar beneden, wat betreft het aanbod in videokaarten. Na de verschijning van de eerste RX 7900-gpu's eind 2022 stapt AMD nu direct door naar de RX 7600-middenmoter; van de verwachte RX 7800- en RX 7700-reeksen is vooralsnog geen spoor te bekennen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!