Remaster van Dragon Age-trilogie zou geen makkelijke klus zijn voor Bioware
Gamer.nl
Nieuws

Remaster van Dragon Age-trilogie zou geen makkelijke klus zijn voor Bioware

Nog maar zo'n twintig mensen bij de studio kunnen met de Eclipse Engine omgaan

Wat Bioware betreft is het bepaald niet makkelijk om ooit remasters van de eerste drie Dragon Age-games uit te brengen.

Dat liet John Epler, de creative director van het pas uitgekomen Dragon Age: The Veilguard, weten aan Rolling Stone. Hij geeft aan dat een remaster van de trilogie hem zeker aanstaat, maar dat het een erg uitdagende klus zou worden.

Waar de Mass Effect-trilogie in Unreal Engine is ontwikkeld, zijn de eerste twee Dragon Age-games in Bioware's eigen Eclipse Engine ontwikkeld. Het derde deel, Dragon Age: Inquisition, is met EA's Frostbite Engine gemaakt.

Vooral de eerste twee games zouden problemen kunnen opleveren. In Eplers woorden: "Ik ben een van ongeveer twintig mensen die nog bij Bioware werken die de Eclipse Engine hebben gewerkt. (Een remastertrilogie uitbrengen) zou dus niet zo makkelijk zijn als bij Mass Effect, maar ik hou wel van de oorspronkelijke games." Hoewel het dus een flinke klus kan worden, sluit Epler het niet helemaal uit. "Zeg nooit nooit", zo concludeert hij.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is nu beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In hetzelfde interview liet Epler daarnaast ook weten dat er geen dlc voor The Veilguard op de planning staat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Codemasters bevestigt ontslagen binnen de studio
Gamer.nl
Nieuws

Codemasters bevestigt ontslagen binnen de studio

De toekomst van de EA-ontwikkelaar lijkt onzeker

Codemasters heeft bevestigd dat er een onbekend aantal ontslagen zijn gevallen binnen de studio.

Afgelopen week bleek al dat er ontslagen vielen bij Electronic Arts - in totaal zou het om zo'n vierhonderd werknemers gaan, waarvan een gedeelte bij Apex Legends-ontwikkelaar Respawn Entertainment. Ook werd de ontwikkeling van WRC-rallygames "gepauzeerd".

Inmiddels heeft Codemasters, dat sinds enkele jaren onderdeel uitmaakt van EA, aan VGC bevestigd dat er ook daar ontslagen vallen. "Als een bedrijf evolueren we constant naar de vraag van onze spelers om zo nog meer focus in onze portfolio aan te brengen", aldus een woordvoerder. "Daardoor hebben we een aantal rollen gereduceerd en zetten we zoveel mogelijk van de werknemers in op plekken die overeenkomen met onze strategische prioriteiten."

De toekomst van Codemasters lijkt sowieso onduidelijk nu de X-pagina van het bedrijf opeens niet meer bereikbaar is. Het Dirt 5-team van Codemasters werd eerder al geïntegreerd in Criterion Games om aan de Need for Speed-reeks te werken. De F1-games worden nog wel ontwikkeld door Codemasters.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Rockstar-werknemers geloofden al niet dat GTA 6 dit jaar ging halen'
Gamer.nl
Nieuws

'Rockstar-werknemers geloofden al niet dat GTA 6 dit jaar ging halen'

De ontwikkelaar zou 'crunch' willen voorkomen en er zou nog teveel werk liggen

Meerdere Rockstar-werknemers zouden al geruime tijd niet hebben geloofd dat Grand Theft Auto 6 aankomend najaar uit zou komen.

Afgelopen vrijdag werd aangekondigd dat Grand Theft Auto 6 op 26 mei 2026 uitkomt - en dus niet meer zoals meermaals werd geclaimd aankomend najaar. "We hopen dat jullie begrijpen dat we deze extra tijd nodig hebben om een niveau van kwaliteit te behalen die jullie verwachten en verdienen", zo schreef Rockstar Games.

Bloomberg-journalist Jason Schreier liet op social media weten dat ondanks meerdere meldingen van Take-Two dat de game aankomend najaar uit zou komen, diverse Rockstar-werknemers daar al geruime tijd niet meer in geloofden. "Niemand van Rockstar waarmee ik heb gepraat geloofde nog in een release in het najaar van 2025. Teveel werk, niet genoeg tijd, en een echt verlangen van management om 'crunch' te vermijden. Het uitstel van GTA 6 naar 2026 leek al maanden - of langer - onontkoombaar."

Eind 2023 kwam de eerste trailer van Grand Theft Auto 6 uit, en sindsdien wachten fans ongeduldig op een tweede trailer, die nog altijd niet is vertoond. De game speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten. Het spel draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason. Bekijk hier ons grote overzicht met alles wat we al weten over de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!