Renders tonen hoe Intel Arc-referentiekaart eruit kan zien
PU.nl
Nieuws

Renders tonen hoe Intel Arc-referentiekaart eruit kan zien

Hardware-YouTuber href="https://www.youtube.com/watch?v=Cr1tBFUjPBQ" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Moore's Law is Dead</a> heeft renders laten maken van een Intel Arc-referentiekaart, aan de hand van wat hij eerder hoorde over Intels eigen videokaartontwerp.

De referentiekaart in kwestie is een 2-slots dik model, voorzien van twee ventilatoren en een aardig langwerpige heatsink. Qua stroomtoevoer zou de Arc-kaart het moeten doen met een aansluiting van 8+6-pins. Intels eigen design blijft, net als Nvidia en AMD, vrij van rgb-verlichting, al lijkt de kaart her en der wel subtiel blauw op te lichten.

Neem het met een korrel zout; de renders betreffen 'niet eens' een lek. De beelden zijn gebaseerd op wat Moore's Law is Dead verwacht van de eerste generatie Intel Arc-videokaarten — in het specifiek het 'DG2-512 EU'-model, wat voor Intel Arc het paradepaardje voor desktops moet worden. 

De verwachtingen zijn gebaseerd op eerdere geruchten en geroezemoes in de industrie, alsmede een daadwerkelijk

Watch on YouTube

van dezelfde videokaart. Op die eerdere lek was ook een ietwat slankere kaart te zien, met twee soortgelijk geplaatste ventilatoren en een 'golvend' omhulsel.

Wel valt op dat het Intel-logo op de ventilatoren een oudere variant betreft. De  voor velen iconische 'swoosh' rondom de Intel-belettering wordt al enkele jaren niet meer gebruikt door de hardware-gigant. 

©GMRimport

De chip die plaats zal nemen in de vermeende videokaart is een eerste generatie Xe HPG-gpu, bestaande uit 512 execution units (EU). De gpu telt in totaal 4096 rekenkernen en zou à 396 vierkante millimeter net iets groter zijn dan Nvidia's Ampere- en AMD's RDNA2-aanbod. Daarnaast worden ook een 256-bits interface, en 16 GB aan GDDR6-geheugen op een 16 Gbps geheugenklok als zekerheden genoemd.

Intel heeft zelf nog geen officiële beelden gedeeld van de eerste Alchemist-generatie binnen de Intel Arc-lijn. Vooralsnog is ook onduidelijk wanneer Intel Arc-producten officieel in de verkoop moeten treden; daarover horen we hoogstwaarschijnlijk pas rond CES 2022 meer. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!