ROG Ally verscheept 13 juni; Extreme-model kost 799 euro
PU.nl
Nieuws

ROG Ally verscheept 13 juni; Extreme-model kost 799 euro

In het derde kwartaal volgt een ietwat zwakkere uitvoering

Asus trapt vandaag de voorbestellingsfase van de ROG Ally-handheld af. Het eerste en krachtigste model verschijnt 13 juni, voor 799 euro.

Dat maakte Asus bekend via zowel het zogeheten

Watch on YouTube

als een persbericht. Origineel werd dat moment aangestipt als een "wereldwijde lancering", later bleek 11 mei dus hoofdzakelijk om de aftrap van de pre-orders te gaan.

In de Benelux start Asus met vooralsnog het krachtigere model van de ROG Ally, met de AMD Ryzen Z1 Extreme, 16 GB aan LPDDR5-6400-geheugen en 512 GB aan ssd-opslag, met een lokale adviesprijs van 799 euro (699 dollar). Dat model verscheept officieel op 13 juni aanstaande en zou voor te bestellen moeten zijn bij meerdere bekende winkeliers, alsmede Asus eigen officiële webwinkel.

Watch on YouTube

Pas ergens in het derde kwartaal van dit jaar wordt het Extreme-model opgevolgd door afgezwakt alternatief. Vooralsnog is onduidelijk met wat voor opslagvolumes die variant(en) geleverd wordt, laat staan hoe dat model zich prijstechnisch verhoudt tot de krachtigste uitvoering. De centrale chipset, de AMD Ryzen Z1, komt in ieder geval met een verlaagde hoeveelheid rekenkernen: zes stuks, tegenover de acht van het Extreme-model. In de Verenigde Staten moet een soortgelijk model verkocht worden voor 599 dollar. 

Asus deelde daarbij ook de hoeveelheid teraflops voor beide AMD Ryzen Z1-chipsets, een globale meeteenheid voor ruwe rekenkracht. Het Z1 Extreme-model moet tot circa 8,6 teraflops klokken, waar het Ryzen Z1-model aftopt op 2,8 teraflops. Zonder de concurrerende handheld bij naam te noemen stelde Asus dat beide versies al krachtiger zijn dan de Steam Deck (AMD Van Gogh), met diens 1,6 teraflops.

Voor verdere informatie over de specificaties, alsmede Asus' vele beloftes voor de ROG Ally, kun je terecht bij ons verslag van een eerdere perspresentatie over de nieuwe Windows 11-handheld. Daarnaast kun je binnenkort ook een uitgebreide review van de ROG Ally verwachten, hier op Gamer.nl. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!