RTX 3090 Ti lijkt stilletjes vergeten te zijn
PU.nl
Nieuws

RTX 3090 Ti lijkt stilletjes vergeten te zijn

Nvidia heeft gedurende afgelopen maand niets meer laten weten over de eerder aangekondige GeForce RTX 3090 Ti-gpu. Begin januari had Nvidia aangegeven "later deze maand" meer te vertellen over de kaart.

Het uitblijven van verdere details komt niet als een verrassing. Halverwege januari zouden meerdere van Nvidia's partnerfabrikanten aangegeven hebben dat ze gevraagd werden de productie van de RTX 3090 Ti-kaarten te pauzeren. Een heldere reden werd destijds niet gegeven, maar geruchten spraken over mankementen voor zowel de fysieke hardware als de BIOS-implementatie.

Later in januari

Watch on YouTube

partnerfabrikant EVGA nog wel een watergekoelde Kingpin-variant van de RTX 3090 Ti, compleet met 360mm radiator, maar specifieke details bleven uit. In renders en fotomateriaal bleven ook de stroomkabels en -connectoren van de kaart onzichtbaar — mogelijk omdat daaruit het nog onbekende stroomverbruik van de kaart te herleiden is.

©GMRimport

VideoCardz verzekert dat legio hardwarerecensenten nog altijd wachten op hun samples, terwijl die afgelopen maandag al verstuurd hadden moeten worden.

Nvidia onthulde de RTX 3090 Ti als extraatje gedurende een CES 2022-presentatie. De nieuwe hoogvlieger bevat dezelfde 24 GB aan GDDR6X-geheugen als de originele RTX 3090, maar schakelt over naar een 21 Gbps bandbreedte en net iets meer geactiveerde rekenkernen. In totaal moet de gpu meer dan 40 teraflops aan grafische rekenkracht bieden.

Los van beloftes over teraflops, hield Nvidia de lippen stijf over verdere details. Zo bleven adviesprijzen, releasedata en legio andere specificaties uit. Wel wordt verwacht dat de kaart een bijzonder hoog stroomverbruik vergt om de grootse beloftes waar te maken; geruchten spraken eerder over een TDP van 450 watt en voeding-vereisten van "minimaal 1000 watt".

Nvidia heeft sinds CES 2022 geen woord meer gerept over de kaart zelf, laat staan de vertraging in het productie- of marketingproces. Inmiddels lijkt het aannemelijk dat de uitrol van Nvidia's nieuwe krachtpatser aardig wat vertraging heeft opgelopen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!