RTX 3090 Ti's komen mogelijk met 3x8-pins adapterkabel
PU.nl
Nieuws

RTX 3090 Ti's komen mogelijk met 3x8-pins adapterkabel

Gelekte foto's van videokaarten en bijbehorende kabels verklappen dat sommige RTX 3090 Ti-videokaarten geleverd worden met adapterkabels voor de correcte stroomvoorziening.

Nvidia's GeForce RTX 3090 Ti kan aangesloten worden met een 12+4-pins voedingskabel (600 watt), naar PCIe 5.0-standaard. De kaart staat echter op 29 maart aanstaande te lanceren, nog ver voordat de nieuwe voedingstandaard voldoende in omloop is. Klaarblijkelijk leidt dat tot de inclusie van een bizarre 3x8-pins adapterkabel (450 watt) bij selecte RTX 3090 Ti-modellen, zodat de kaart compatibel blijft met oudere voedingen.

Een dergelijke adapterkabel werd al eens eerder voorspeld door Gigabyte, toen het merk diens eerste PCIe 5.0-compatibele voedingen onthulde. Ook Gigabyte sprak over het bundelen van drie 'ouderwetse' 8-pin kabels — elk goed voor 150 watt — als mogelijk alternatief voor de nieuwe standaard. Dat alternatief zou volgens VideoCardz al aangetroffen zijn in de dozen van Galax' RTX 3090 Ti-videokaart.

©GMRimport

De gefotografeerde 3x8-pins adapterkabel mondt inderdaad uit op de nieuwe 12-pins standaard (ook wel '12VHPWR'), maar ontbreekt wel aan de vier signaalpinnen die full-spec PCIe 5.0-voedingkabels ondersteunen. Deze vier extra pinnen communiceren stroomlimieten tussen videokaart en voeding, wat naar verluidt stabielere prestaties levert.

Ook valt de gebundelde kracht alsnog laag uit tegenover nieuwe standaardkabel. Inclusief de stroomvoorziening uit de PCIe-interface op het moederbord (75 watt) sommen de drie 8-pins op tot 425 watt. Met een enkele PCIe 5.0-connector, plus het moederbordslot, kan een nieuwe videokaart in totaal 675 watt slurpen.  

Vooralsnog is onduidelijk welke partnerfabrikanten van Nvidia dezelfde, gebundelde oplossing voor ogen hebben. Daarover horen we hoogstwaarschijnlijk op 29 maart meer over, wanneer de RTX 3090 Ti volledig onthuld wordt en in de verkoop treedt. Gelijktijdig dient ook het embargo op recensies te vervallen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!