Systeemeisen van Borderlands 4 op pc bekend
De game is vanaf vrijdag 12 september verkrijgbaar
Gearbox heeft de systeemeisen van de pc-versie van Borderlands 4 uit de doeken gedaan.
Dat deed het bedrijf op de officiële website van de game. Daarnaast zijn daar ook de grafische settings en opties voor toegankelijkheid te vinden. Hieronder zijn de systeemeisen te zien.
Minimale systeemeisen:
Benodigd: 64-bit-processor en -besturingssysteem, SSD
OS: Windows 10 / 11
Processor: Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 7 2700X
Geheugen: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700 XT / Intel Arc A580
8 CPU Cores voor de processor en 8 GB VRAM voor graphics benodigd
Opslag: 100 GB vrije schijfruimte
Aanbevolen systeemeisen:
Benodigd: 64-bit-processor en -besturingssysteem, SSD
OS: Windows 10 / 11
Processor: Intel Core i7-12700 / AMD Ryzen 7 5800X
Geheugen: 32 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800 XT / Intel Arc B580
Opslag: 100 GB vrije schijfruimte
De preload van de game zou inmiddels beschikbaar moeten zijn, zodat mensen hem alvast kunnen downloaden en aanstaande vrijdag meteen aan de slag kunnen. De game komt dan uit voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Op 3 oktober komt de Nintendo Switch 2-versie uit.
In Borderlands 4 keren de cel-shaded graphics van de voorgaande delen terug. Ook moet het aanbod aan loot uitgebreider dan ooit worden. De game wordt wederom alleen en in co-op voor vier spelers speelbaar, en zal weer een hoop vuurgevechten, wereldverkenning en een "eclectische cast met oude en nieuwe onvergetelijke personages" bevatten.
Jacco ging onlangs al aan de slag met een previewversie van Borderlands 4: "De opvallendste verandering is natuurlijk het verlaten van Pandora voor de nieuwe planeet Kairos. Ik kon slechts een klein deel van de planeet verkennen – waar de zogenaamde Timekeeper de bevolking met geïmplanteerde chips onder de duim houdt – maar het is een prettige gedachte dat zones nu vrij te verkennen zijn. Het voorgaande deel bestond natuurlijk uit meerdere planeten, maar het constante fast-travelen (en de vreselijke kaart) brak de gameplay van Borderlands 3 constant op. Nu is het één naadloze wereld."