T-Force' AIO-koeler voor cpu en ssd kost 399 dollar
PU.nl
Nieuws

T-Force' AIO-koeler voor cpu en ssd kost 399 dollar

De eerder onthulde AIO-koeler voor cpu en ssd van T-Force verschijnt volgende maand in de Verenigde Staten, met een adviesprijs van 399 dollar.

Dat maakte moederbedrijf TeamGroup bekend op diens eigen website, alwaar het voorheen enkel geteasede product ook hernoemd is tot de Siren Duo360 AIO-koeler. Vooralsnog is T-Force nieuwe koeloplossing de eerste AIO-koeler die, naast de traditionele cpu, ook een NVMe-ssd (naar M2.2280-standaard) van actieve waterkoeling kan voorzien.

Inmiddels is ook bekend dat de koeler compatibel is met de nieuwste processorplatformen: LGA1700 van Intel en AM5 van AMD. Op de specificatiepagina meent TeamGroup dat de compatibiliteit terug moet reiken tot LGA-2066 en AM2/FM2.

Daarnaast lijkt argb-verlichting een zekerheid geworden; de kleurenverlichting is terug te vinden in de drie 120mm-ventilatoren op de radiator, de cpu-module en een magnetisch los te koppelen argb-element voor de ssd. De verlichting is compatibel met onder meer de rgb-suites van Asus, Gigabyte en MSI — Corsair en Razer lijken hier buitenspel gezet te worden.

©GMRimport

De Siren Duo360 werd aanvankelijk onthuld als een oplossing voor alsmaar heter oplopende NVMe-ssd's — een vooruitzicht voor PCIe 5.0-schijven waar TeamGroup nu al oplossing voor uit wil rollen. Inmiddels heeft TeamGroup daar meer concrete beloftes omheen gebouwd. Onder de juiste omstandigheden kan de hybride koeler tot circa 50 procent in hitte besparen op ssd's, ten opzichte van een heatsink-loze toepassing. 

Een geteste maar verder geheel onbekende PCIe 5.0-schijf draaide zonder heatsink op 75 graden tijdens een volle belasting; met de Siren Duo360 zou dat beperkt worden tot 52 graden. In combinatie met een huiseigen PCIe 4.0-schijf zou het verschil nog groter uit moeten pakken: van 67 graden naar 35 graden. 

T-Force Siren Duo360 moet medio november officieel in de verkoop treden, te beginnen bij een uitrol in de Verenigde Staten. Onduidelijk is nog of en wanneer de nieuwe AIO-koeler in Europa verschijnt. Zeker in de Benelux worden weinig van TeamGroups producten, naast ssd's en werkgeheugen, verscheept. De eerste PCIe 5.0-ssd's staan nog officieel te verschijnen, maar zijn al wel compatibel met bijvoorbeeld AMD's Ryzen 7000-systemen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!