'Tactische turn-based game rondom Rainbow Six Siege in de maak'
Gamer.nl
Nieuws

'Tactische turn-based game rondom Rainbow Six Siege in de maak'

De game zou binnen een jaar of twee uitkomen op pc, PS5, Xbox Series en mogelijk Switch 2

Volgens geruchten werkt Ubisoft aan een tactische turn-based game gesitueerd in het Rainbow Six Siege-universum.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen van twee bronnen. De game zou een vogelperspectief op de actie bieden, vergelijkbaar met games als Xcom en Diablo, en spelers Rainbow Six Siege-operators laten besturen. Daarbij zouden er gebouwen moeten worden geïnfiltreerd en gijzelaars moeten worden gered.

"Kijk naar Xcom-gameplay als je een idee van de game wil krijgen. Het voelt als een vernieuwde versie daarvan met cinematische filmpjes enzovoorts", aldus een van de bronnen. De game zou daarbij zo'n 25 à 30 uur aan speeltijd omvatten, afhankelijk van de skills van de speler.

De release van de tactische turn-based game zou nog een jaar of twee op zich laten wachten en zou op pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en mogelijk Nintendo Switch 2 verschijnen. Officieel heeft Ubisoft het spel op moment van schrijven nog niet aangekondigd.

Afgelopen maand bleek dat Ubisoft samen met Tencent een nieuw bedrijf heeft opgericht om de Rainbow Six-, Assassin's Creed- en Far Cry-franchises onder te laten vallen. De ontwikkelaars van deze franchises komen daar ook onder te vallen. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat deze nieuwe game daar ook wordt ontwikkeld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!