The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft geen officiële modondersteuning
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft geen officiële modondersteuning

De game kwam gisteren plotseling uit

Er is op pc en consoles geen officiële modondersteuning aanwezig voor The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered.

Dat valt te lezen op de officiële FAQ rondom de game op Bethesda's website: "Mods worden niet ondersteund voor The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered." Het is niet bekend of dit in de toekomst gaat veranderen. Op pc kunnen mensen ondanks het gebrek aan officiële modondersteuning alsnog mods maken - op NexusMods staan er al tientallen - maar op consoles maakt dit modden zo goed als onmogelijk.

Ondanks het gebrek aan modondersteuning ligt de interesse in het gisteren aangekondigde en uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered hoog. Afgelopen nacht bleken de hoeveelheid gelijktijdige spelers op Steam al hoog op te lopen. De game is naast een release op pc ook uitgekomen voor Xbox Series X en S, PlayStation 5 en Xbox Game Pass.

De game wordt dan wel Remastered genoemd, maar is in feite meer een remake, aangezien het ditmaal draait op Unreal Engine 5. Dat levert sterk verbeterde graphics op ten opzichte van het origineel uit 2006, maar ook de gameplaysystemen zijn verbeterd. Animaties van personages en vijanden zijn daarnaast vloeiender geworden, dialoden zijn deels opnieuw opgenomen en de user interface is aangepast.

Oblivion Remastered kost 54,99 euro op consoles en pc en 64,99 euro voor de Deluxe-editie. Sowieso bevatten beide versies van de game alle verhalende uitbreidingen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!