The Elder Scrolls Online ontvangt geen grote jaarlijkse uitbreidingen meer
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls Online ontvangt geen grote jaarlijkse uitbreidingen meer

In plaats daarvan wordt er overgeschakeld op een seizoensgebonden model

ZeniMax Online Studios stopt met het jaarlijks uitbrengen van grote nieuwe hoofdstukken voor de mmo The Elder Scrolls Online.

Het bedrijf geeft sinds 2017 elke juni een grote nieuwe uitbreiding uit voor de game. In 2017 was het nieuwe hoofdstuk gebaseerd op Morrowind. Daarna volgden de uitbreidingen Elsweyr, Greymoor, Blackwood, High Isle, Necrom en dit jaar tot slot Gold Road.

De ontwikkelaar stopt vanaf nu met het uitbrengen van grote nieuwe hoofdstukken elk jaar en zal in plaats daarvan een seizoensgebonden model invoeren. Dit zorgt er voor dat nieuwe content verspreid over het jaar wordt toegevoegd aan de mmo. Ook haalt dit de druk van de ketel voor ontwikkelaars die voorheen naar juni toe moesten werken.

In een blogpost belooft de ontwikkelaar dat spelers nog genoeg nieuwe verhalende content kunnen verwachten. "Chapters verdwijnen echter, en in plaats daarvan richten we ons op nieuwe soorten content en een nieuwe filosofie." Vanaf 2025 kunnen spelers elke drie of zes maanden nieuwe seizoenen verwachten met daarin nieuwe verhalende content, evenementen, winkelitems, kerkers en meer. "Spelers hoeven dus geen grote jaarlijkse update meer te verwachten. In plaats daarvan kunnen ze rekenen op hapklare content drops om de paar maanden."

Tot slot wordt gemeld dat er in 2025 nieuwe verhalende content in bestaande gebieden zal volgen. Daarbij moet er meer licht geworpen worden op populaire facties zoals The Dark Brotherhood en de Thieves Guild. Ook staan er aanpassingen aan de user interface, graphics en animaties op stapel. The Elder Scrolls Online is op pc, PlayStation- en Xbox-consoles speelbaar.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!