Vecht tegen het coronavirus met je game-pc
PU.nl
Nieuws

Vecht tegen het coronavirus met je game-pc

Het coronavirus heeft ook de tech-industrie in de houdgreep waardoor veel productpresentaties worden uitgesteld. Daarom geven we je vandaag een tip om bij te dragen aan de zoektocht naar een vaccinatie en een nieuwe monitor voor thuiswerkers.

Gebruik je CPU en GPU in de strijd tegen het coronavirus

Wil je graag bijdragen aan de oplossing voor het coronavirus, maar ben je geen medisch expert? Geen probleem, want met behulp van Folding@Home kun je wetenschappers helpen bij het vinden van een vaccin. Het enige wat je hoeft te doen is het beschikbaar stellen van de rekenkracht van jouw processor en/of videokaart. Wetenschappers en andere onderzoekers kunnen die gezamenlijke rekenkracht gebruiken voor hun onderzoek alsof ze werken met een supercomputer.

©GMRimport

Heb je nog een lekkere computer staan en wil je die laten inzetten terwijl je niet aan het gamen bent? Download dan hier het Folding@Home-programma en installeer deze op je computer. Na de installatie start Folding@Home als een web-applicatie en krijg je de keus om een identiteit aan te maken. De gebruikersnaam kun je op 'anoniem' laten, maar om specifiek het onderzoek naar corona te ondersteunen is het belangrijk om een team-code in te voeren. Het grootste team is PC Master Race en heeft de teamcode "225605".

Na het kiezen van een team start je computer direct met rekenen. Je kunt dan nog wel kiezen hoeveel rekenkracht je wilt uitlenen en of je computer dit altijd mag doen, of alleen als je zelf nergens mee bezig bent. Met die tweede optie kun je gewoon een game starten zonder dat het Folding@Home-programma effect heeft op je framerate.

Nieuwe 100Hz UltraWide-monitor van Philips

Hoewel Philips zelf geen monitoren meer ontwikkelt, zijn er nog wel hardware-partners die bij het Nederlandse bedrijf een licentie afnemen om het merk te gebruiken. Zo is ook de 346P1CRH van MMD ontstaan; een 34 inch monitor met een resolutie van 3440 bij 1440 pixels (UWQHD). De monitor komt met een DisplayHDR 400-certificaat en is dus geschikt voor het simpelere HDR-werk.

©GMRimport

De monitor heeft heeft een contrast ratio van 3000:1 en is voorzien van VESA's Adaptive Sync-technologie voor een variabele verversingsfrequentie tot 100Hz. Het paneel is in staat om 120% van het sRGB-spectrum weer te geven, 90% van het DCI-P3-spectrum en 88% van het Adobe RGB-spectrum. Hierdoor zou de monitor ook geschikt moeten zijn voor het lichte grafische werk, maar de hoge resolutie maakt hem in ieder geval geschikt voor iedereen die nu thuis aan het werk is. De standaard, die de monitor alle kanten op kan bewegen, draagt daarnaast bij aan een ergonomische houding.

De monitor heeft een USB-hub met vier USB 3.2-poorten, twee 5W speakers, een 2MP Full-HD camera met microfoon voor skypegesprekken, en een 3.5mm hoofdtelefoon-aansluiting. De Philips 346P1CRH ligt al in de winkels met een prijs van ongeveer 575 euro.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!