Astro's Playroom-studio ontwikkelt franchise voor alle leeftijden
Gamer.nl
Nieuws

Astro's Playroom-studio ontwikkelt franchise voor alle leeftijden

Team Asobi, de Japanse studio verantwoordelijk voor Astro's Playroom, werkt aan een nieuwe PlayStation-franchise.

PlayStation Studios-hoofd Hermen Hulst meldde dat in een vragensessie op PlayStation Blog. Hij maakte duidelijk dat Japan een belangrijke markt voor Sony is en dat het graag blijft werken met Japanse ontwikkelaars, waaronder Team Asobi. "We bouwen Team Asobi in Tokio uit, een studio van wereldklasse waar men werkt aan een franchise voor alle leeftijden met globale aantrekkingskracht. Het is zo'n creatief team."

Kort daarna werd Team Asobi formeel 'geïntroduceerd' met een beschrijving van de studio op PlayStation Blog. Ook in die tekst wordt gemeld dat het team wordt uitgebreid. Daarbij werd het nieuwe logo getoond, dat hieronder te zien is.

Team Asobi was voorheen onderdeel van Sony Japan Studio - bekend van spellen als Ape Escape en Gravity Rush - maar die studio werd min of meer opgeheven en volledig gecentreerd om Team Asobi. De ontwikkelaar is verantwoordelijk voor de Astro Bot-games, waarvan het nieuwste deel, Astro's Playroom, gratis bij elke PlayStation 5 wordt geleverd. Het spel wordt geprezen om zijn toegankelijke platformgameplay, aanstekelijke muziek en unieke manier waarop het spelers laat kennismaken met de functies van de DualSense-controller.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!