Deze tips geven je een vliegende start in God of War Ragnarök
PU.nl
Nieuws

Deze tips geven je een vliegende start in God of War Ragnarök

Na vier jaar wordt het avontuur van Kratos en Atreus eindelijk vervolgd. Fimbulwinter is neergedaald op het Noordse rijk, maar dat hoeft niet per se een onprettige ervaring te zijn. Met deze handige tips maak je je reis met de norse Spartaan en zijn zoon een stuk prettiger.

Lees ook de review van God of War Ragnarök

God of War Ragnarök lijkt in de basis veel op diens voorganger. Toch heeft ontwikkelaar Santa Monica Studio in de kern een aantal veranderingen doorgevoerd. Dit merk je aan de besturing van de game, maar ook aan hoe de titel technisch draait en het menu. Gelukkig hoef je niet te puzzelen met hoe je de game nou het beste kunt instellen – dat hebben wij namelijk al uitgezocht.

©GMRimport

Juiste beeldinstellingen

God of War Ragnarök schotelt bij de eerste keer opstarten een lading aan instellingen voor. Voor optimaal speelplezier is het belangrijk deze gelijk goed in te stellen. Daarbij is het belangrijk om je televisiespecificaties te weten. Je kunt kiezen tussen een betere grafische kwaliteit die 4K garandeert in combinatie met een gerichte 30 frames per seconde, of verbeterde prestaties.

Iedereen met een HDMI 2.1-aansluiting profiteert namelijk van een dubbele prestatiesprong. Door de game in te stellen op ’Voorkeur Performance‘ speel je de game op 60 fps met een opgeschaalde 4K-resolutie. De instellingen gaan een stapje verder door ook een High Frame Rate-modus voor te schotelen. Hiermee kun je richting 120 fps genieten wanneer je ‘Voorkeur Performance’ al aan hebt staan. Wie de ‘Voorkeur Resolutie‘-instelling kiest met High Frame Rate geniet van een 4K-resolutie met een gerichte 40 fps.

©GMRimport

Touchpad-trucjes

Naast beeldinstellingen heeft God of War Ragnarök nog andere geheimen verhuld in het menu. Het touchpad op de controller kun je namelijk naar hartenlust aanpassen. Via het besturingsmenu kun je vier extra acties op je controller instellen op basis van de richting die je swipet over het touchpad.

Dit kun je onder andere gebruiken voor het maken van een halve draai. In God of War (2018) kon je hiervoor de toets omlaag gebruiken op de vierpuntdruktoets, maar dat is in het vervolg geen optie meer. Een snelle veeg over het touchpad biedt de oplossing, al kun je hier ook een actie toevoegen om je de juiste kant op te sturen in de game. Dat helpt je bijvoorbeeld bij het uitkammen van de spelwereld, zodat je niet per ongeluk in een tussenfilmpje terechtkomt en een gebied dat je wilde verkennen overslaat.

©GMRimport

Auto Equip

Nu je de juiste instellingen hebt gekozen, is het tijd om het avontuur in te duiken. Al snel valt op dat het menu op de schop is gegaan in dit nieuwe deel. Daarbij komen wat nieuwe functies om de hoek kijken. De handigste daarvan is Auto Equip.

Door L3 in te drukken, kun je de game de handigste combinatie in uitrusting laten maken op basis van alles in je inventaris. Hierbij kun je zelfs kiezen tussen de verschillende attributen van Kratos’ vechtstijl. Zo kun je inzetten op kracht, maar ook defensie of geluk.

©GMRimport

Varieer in aanvallen

Met de sterkste uitrusting om Kratos zijn gespierde lijf en de krachtigste bijl of zwaarden in de hand laat je geen vijand meer in leven. Toch is het belangrijk om slim te werk te gaan. De game heeft de vaardighedenlijst namelijk een upgrade gegeven. Iedere aanval uit de zogeheten skill tree kun je levelen.

De game legt het uit als een uitdaging die je moet volbrengen. Wanneer je de Goud-rank op zak hebt, die je verdient door een aanval vaak te gebruiken, speel je een bonus vrij voor iedere aanval. Daarbij kun je kiezen uit één van drie manieren waarop de aanval verbetert. Het is dus aan te raden om zoveel mogelijk aanvallen afwisselend te gebruiken om zo iedere vaardigheid van een extra upgrade te voorzien. 

©GMRimport

Benader vechten als een puzzel

Het variëren in aanvallen is niet de enige manier om er in de talloze gevechten op vooruit te gaan. Ook is het goed om ieder gevecht als een puzzel te benaderen. Elke ‘arena’ binnen de game schotelt een rits aan vijanden voor. Telkens is een specifieke volgorde te vinden waarin je vijanden het beste kunt uitschakelen.

Zogeheten Nightmares zijn bijvoorbeeld vaak het handigst om als eerste uit te schakelen. Deze kunnen andere vijanden immers versterken en dat is nadelig voor Kratos en Atreus. Anderzijds bevindt zich een compleet nieuwe vijand die als dokter dient voor alle andere vijanden op het strijdtoneel. Zodra je zijn lokroep hoort, is het tijd om je bijl te pakken en deze dwars door die irritante schedel te boren.

©GMRimport

Raven vinden en vermoorden

Net als de vorige God of War zit ook het nieuwe deel vol met Odins raven. Het is wederom een zijmissie om deze groene vogels allemaal te vinden en te slopen. De beloningen die je ontvangt zijn niet misselijk. Sterker nog, je kunt er één van de betere armor sets uit de game mee vrijspelen. Drie van de beste armor sets uit de game krijg je via zijmissies, maar om spoilers te vermijden zullen we de andere twee niet Beschrijven.

We houden het bij de uitrusting die je krijgt door het vinden van raven en deze met een bijl te vermoorden. Het vinden van de groene vogels is in God of War Ragnarök wel een stukje makkelijker. De raven maken namelijk vaker geluid en het schelle gekrijs klinkt ook een stukje harder. Hierdoor valt sneller op waar de beesten zitten om ze vervolgens te trakteren op een slag van je bijl. Daarnaast hoef je slechts de helft van alle raven te vinden om de uitrusting vrij te spelen, dus kun je relatief snel genieten van een toffe armor set.

©GMRimport

Klaar voor Ragnarök

Met deze vijf tips in het achterhoofd ben je klaar voor het avontuur met Kratos en Atreus. Het tweetal heeft een groter avontuur dan ooit tevoren om te beleven en op deze manier doe je dat in topvorm. Pak de Blades of Chaos en Leviathan Axe daarom maar weer op en baan je een weg door de negen rijken!

God of War Ragnarök is vanaf 9 november verkrijgbaar op PlayStation 5 en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!