Fans denken dat The Last of Us-showrunners een actrice voor Abby hebben gevonden
Gamer.nl
Nieuws

Fans denken dat The Last of Us-showrunners een actrice voor Abby hebben gevonden

Fans van The Last of Us speculeren dat de showrunners van de HBO-serie de actrice die Abby in toekomstige seizoenen gaat spelen al hebben gevonden.

Abby Anderson is een belangrijk personage in de game The Last of Us: Part 2. Hoewel het eerste seizoen van de HBO-serie The Last of Us alleen de eerste game en uitbreiding Left Behind verfilmt, hebben de showrunners al aangegeven in eventuele toekomstige seizoenen graag The Last of Us: Part 2 te willen verfilmen.

Fans vermoeden nu dat de showrunners al een actrice op het oog hebben voor de rol van Abby. Neil Druckmann - de schrijver en regisseur van de games en een van de showrunners van de HBO-serie - volgt actrice Shannon Berry op Instagram. Berry volgt Druckmann ook, alsmede Pedro Pascal, Bella Ramsey en het The Last of Us-account.

Daarnaast tweette Berry in 2020 al dat het haar opviel dat veel mensen haar op Abby vonden lijken. "En ze hebben eigenlijk wel gelijk." Opvallend genoeg is deze tweet inmiddels verwijderd.

Een tweet van fanaccount The Last of Us News, die hieronder is te zien, toont de gelijkenissen tussen Berry en Abby. Hoe dan ook is nog niet bevestigd wie Abby eventueel zou kunnen spelen in de The Last of Us-serie - een tweede seizoen is niet eens aangekondigd. Tegelijkertijd speelt Abby een essentiële rol in de The Last of Us-franchise en zou het dus niet ongehoord zijn dat de showrunners van de serie uit voorzorg al bezig zijn met een geschikte actrice vinden.

Eerder vandaag bleek dat The Last of Us een record heeft gebroken: niet eerder groeide de kijkersaantallen tussen twee afleveringen van een serie op HBO zo snel. De eerste aflevering werd op de premièredag door 4,7 miljoen mensen bekeken, de tweede aflevering door 5,7 miljoen mensen. Overigens gaan deze cijfers alleen over de Amerikaanse markt. Via bovenstaande link kan een teaser voor de derde aflevering van de serie bekeken worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!