God of War-maker: 'We willen niet vijftien jaar aan noordse mythologie besteden'
Gamer.nl
Nieuws

God of War-maker: 'We willen niet vijftien jaar aan noordse mythologie besteden'

De maker van God of War heeft uitgelegd waarom Ragnarok de laatste GoW-game is die zich in de noordse mythologie afspeelt. De ontwikkelaar wil zich simpelweg niet nog langer met die setting bezighouden.

Dat laat Cory Barlog, de regisseur van het in 2018 verschenen God of War, weten in een gesprek met Eric Williams, de regisseur van het aankomende God of War: Ragnarok, op YouTube-kanaal Kaptain Kuba. Tijdens de onthulling van God of War: Ragnarok vorige week werd al aangekondigd dat de noordse setting die met het in 2018 verschenen spel is geïntroduceerd, alleen nog maar in Ragnarok terugkeert.

"Eén van de belangrijkste redenen is dat de eerste game in vijf jaar tijd ontwikkeld werd, en hoe lang we over de tweede game doen weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat het ongeveer dezelfde hoeveelheid tijd kost. Als we dan nog een derde game maken besteden we er in totaal zo'n vijftien jaar aan. Dat vind ik teveel voor één verhaal."

Volgens Barlog voelde het natuurlijker om het verhaal, dat met God of War in 2018 begon, in het tweede spel af te ronden. Hij ziet de relatie tussen Kratos en zijn zoon Atreus als het belangrijkste element. "De relatie tussen deze twee personages en de complexiteit daarvan straalt uit als rimpelingen in een meertje. We zouden er een oceaan van kunnen maken en die rimpelingen duizenden mijlen kunnen laten gaan, maar is dat wel noodzakelijk en is dat in het voordeel van de game, of zouden we het dan teveel verspreiden en de plot uit het oog verliezen?"

Barlog vergeleek de twee games in het gesprek met de The Lord of the Rings-filmtrilogie. "Het doet mij denken aan toen ik de uitgebreidere versies van Lord of the Rings in een boxset kocht. Ik kon gaan zitten en ze in 13,5 uur bekijken en een fantastische ervaring hebben. Ik wil dat je aan God of War 2018 kunt beginnen en dan God of War: Ragnarok kunt spelen en het gevoel hebben dat je het hele verhaal hebt ervaren. En ik wil ook dat dit gebeurt voordat mijn kind gaat studeren."

God of War: Ragnarok moet in 2022 op PlayStation 5 en PlayStation 4 verschijnen. De game speelt zich af in dezelfde wereld als God of War uit 2018, maar dit keer zijn alle negen dimensies te bezoeken, in plaats van de zes dimensies in de vorige game. Locaties die terugkeren uit de vorige game bevatten ook nieuwe gebieden om te bezoeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!