God of War Ragnarök-regisseur wil graag aan Castlevania werken
Gamer.nl
Nieuws

God of War Ragnarök-regisseur wil graag aan Castlevania werken

De regisseur van God of War Ragnarök zou graag aan de Castlevania-franchise willen werken.

Dat laat hij weten in de Kinda Funny Games Spoilercast, waar regisseur Eric Williams te gast was. "Jullie kunnen het uit laten komen, want jullie hebben een wereldwijd publiek. Ik weet niet wat ik hierna doe, maar als iemand mij de Castlevania-licentie geeft, zou ik daar graag aan werken."

Het is niet duidelijk hoe serieus Williams was, maar meldde wel dat hij "in de problemen zit" door dit te melden. 

De Castlevania-reeks heeft al een tijdje niet van zich laten horen - de laatste compleet nieuwe game in de franchise verscheen in 2014 in de vorm van Lords of Shadow 2. Er zijn enkele tientallen spellen sinds het in 1986 uitgekomen eerste deel verschenen.

Konami is de eigenaar van de IP. Er gaan al langer geruchten dat het bedrijf oude franchises weer nieuw leven in wil blazen, en onlangs werden er diverse nieuwe Silent Hill-games aangekondigd, waaronder een remake van Silent Hill 2. Konami laat daarbij ook externe teams aan die franchise werken, dus wellicht dat er mogelijkheden zijn om Santa Monta Studio aan Castlevania te laten werken, al is dat natuurlijk wel een Sony-studio.

Het is niet bekend waar Santa Monica Studio nu God of War Ragnarök uit is aan werkt, maar creative director Cory Barlog liet onlangs wel weten dat de studio op dit moment "verspreid is over een hoop verschillende dingen". Williams gaf in datzelfde artikel overigens aan dat hij er geen problemen mee zou hebben heel zijn carrière aan God of War te werken.

De podcast in kwestie is hieronder te bekijken en beluisteren, maar - zoals de naam al aangeeft - bevat deze wel spoilers voor God of War Ragnarök.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond
Gamer.nl
Nieuws

Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond

De game verschijnt op 30 mei voor PS5, Xbox Series en pc

Electronic Arts heeft een uitgebreide gameplayvideo van de aankomende racegame F1 25 gedeeld.

In de vijftien minuten durende video komen diverse parcoursen voorbij, waaronder een gespiegelde versie van de Oostenrijkse track, en het circuit in Melbourne. Daarbij wordt de focus gelegd op de nieuwe LIDAR-technologie waarmee circuits er nog realistischer uitzien.

In F1 25 kunnen spelers in de MyTeam-modus hun eigen F1-team managen. Spelers kunnen bijvoorbeeld kiezen waar de Research & Development-afdeling zich op richt, maar ook onderhandelen met coureurs om ze in het team te krijgen. Ook keert de Braking Point-campagne terug, waarin Konnersport ditmaal voor het kampioenschap racet wanneer een dramatische gebeurtenis chaos schopt binnen het team.

Dankzij verbeterde graphics en een nieuwe belichtingstechniek ogen parcoursen nog realistischer, en ook weersomstandigheden zijn nog echter. Ook de audio van de game is verbeterd, met meer gepraat via de radio en natuurlijk commentaar. De Audio2Face-technologie van Nvidia zorgt voor realistischere gezichten.

F1 25 verschijnt op 30 mei voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de Iconic Edition van de game reserveren krijgen drie dagen eerder toegang tot de game. Met de Iconic Edition krijgen spelers ergens na release ook toegang tot nieuwe hoofdstukken gebaseerd op de F1-film met Brad Pitt die in juni uitkomt, alsmede extra's rondom Lewis Hamilton.

De F1-reeks wordt ontwikkeld door Codemasters, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Electronic Arts. Onlangs bleek nog dat er een onbekend aantal ontslagen vallen bij de ontwikkelaar, en dat de ontwikkeling van WRC-rallygames wordt gepauzeerd voor onbepaalde tijd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum

De bejubelde rpg kwam op 19 mei 2015 uit

Om te vieren dat The Witcher 3: Wild Hunt tien jaar geleden uitkwam, heeft CD Projekt Red nieuwe artwork van de game uitgebracht.

"Tien jaar aan reizen op 'the Path'. Tien jaar aan vechten tegen de Wild Hunt. Tien jaar aan het spelen van Gwent in tavernes. Tien jaar aan monsters doden. Deze maand is het tien jaar geleden dat The Witcher 3: Wild Hunt uitkwam. Laten we het samen vieren!" Dit plaatste CD Projekt Red op social media, naast nieuwe artwork van de game.

Het is op moment van schrijven niet bekend of CD Projekt Red verder nog plannen heeft om het jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!