Horizon Forbidden West niet in 2021 verschenen om crunch te voorkomen
Gamer.nl
Nieuws

Horizon Forbidden West niet in 2021 verschenen om crunch te voorkomen

Horizon Forbidden West had misschien ook al aan het einde van 2021 kunnen verschijnen, maar de ontwikkelaar wilde graag crunch voorkomen.

De ontwikkelaar van Horizon Forbidden West, het vervolg op Horizon Zero Dawn uit 2017, is de Nederlandse studio Guerrilla Games. In een recent interview met NU.nl praat gameregisseur Mathijs de Jonge over de ontwikkeling van Forbidden West.

Zo komt de boodschap achter de game ter sprake. Volgens de Jonge zitten er best veel verborgen boodschappen en thema's in de game. "Bij­voorbeeld over de 'stu­pi­di­ty of man­kind', dat de mens­heid al­tijd weer iets weet te verknal­len. En over de op­komst van ro­bots en de macht van mil­jar­dairs. Al is het niet ons doel om echt een sta­te­ment te ma­ken met de game. Uit­einde­lijk is het een en­ter­tain­ment­pro­duct en wil­len we dat men­sen ple­zier heb­ben."

Ook wordt de Jonge gevraagd naar zijn mening over het feit dat bij steeds meer gamebedrijven stelselmatig wordt overgewerkt. De gameregisseur van Forbidden West belooft dat dit bij Guerrilla Games heel weinig gebeurt. "We zijn ons heel be­wust van de na­de­len van crun­chen, dus we hou­den daar bij onze plan­ning veel re­ke­ning mee. Om een voorbeeld te ge­ven: met Kerst heb­ben we ge­zegd dat er niet ge­werkt gaat wor­den en dat ie­der­een ge­woon twee we­ken va­kan­tie kon vie­ren. Het be­drijf was dicht, je kon er niet eens naar­toe om te wer­ken."

De Jonge gaat zelfs zo ver door te zeggen dat Forbidden West misschien vorig jaar al uit had kunnen komen, als de studio het personeel bewust had laten overwerken.

Horizon Forbidden West is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum

Kojima's nieuwe game komt op 26 juni uit

De releasedatum van Death Stranding 2: On the Beach is deels beïnvloed door Grand Theft Auto 6.

Dat heeft Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima aangegeven (vertaald door onze PU-columnist Genki). Daarbij is het duidelijk dat de quote van Kojima afkomstig is van voordat we vorige week te horen kregen dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar, maar op 26 mei 2026 verschijnt.

"Mocht GTA (6) in november uitkomen, dan maakt iedereen daar ruimte voor. In een vergelijkbare situatie zouden alle films ruimte maken wanneer aangekondigd werd dat een nieuwe Mission Impossible-film in mei uitkomt." Kojima liet daarbij weten dat hij eigenlijk graag Death Stranding 2 in september uit had willen geven. Vermoedelijk bedoelt hij hiermee dat er voor een release op 26 juni is gekozen, deels om een eventuele GTA 6-release in het najaar te ontlopen.

Death Stranding 2: On the Beach komt naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren

Werkt waarschijnlijk aan de Gummy Bears-liveservicegame waar geruchten over gaan

Sony Interactive Entertainment heeft de nieuwe PlayStation Studios-ontwikkelstudio TeamLFG opgericht.

Dat valt in een artikel op PlayStation Blog te lezen. De ontwikkelaar is gesitueerd in Bellevue, Washington en maakte oorspronkelijk onderdeel uit van Bungie. Als losstaand PlayStation Studios-team hebben diverse ervaren ontwikkelaars uit de industrie zich bij de studio aangesloten om te werken aan een nieuw spel.

Het gaat om een "ambitieus incubatieproject" dat wordt beschreven als een "team-based actiegame dat inspiratie haalt uit vechtspellen, platformers, moba's, levenssimulaties en 'kikkerachtige' games". De game zou gesitueerd zijn in een "luchthartige, komische wereld dat onderdeel uitmaakt van een compleet nieuw, mythisch science-fantasie-universum."

Aan de beschrijving te lezen gaat het waarschijnlijk om de Gummy Bears-game waar al sinds begin dit jaar geruchten de ronde over doen. De moba zou elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden. Het spel zou meerdere modi bevatten en drie klassen: Attack, Defense en Support.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!