Joel-vertolker Pedro Pascal wil The Last of Us-game expres niet imiteren
Gamer.nl
Nieuws

Joel-vertolker Pedro Pascal wil The Last of Us-game expres niet imiteren

Acteur Pedro Pascal, die in The Last of Us-serie Joel vertolkt, laat weten expres The Last of Us niet gespeeld te hebben uit angst de game teveel te imiteren.

Dat meldt hij aan GC. In plaats daarvan heeft hij gekeken hoe zijn neefje het spel speelde. "Ik keek op een dag zo lang als mogelijk, waarna ik naar Florida moest. Ik vond Joel erg indrukwekkend - ik vond het geheel een visueel indrukwekkende ervaring."

Pascal heeft zelf wel een paar minuten proberen te spelen, maar liet het verder aan zijn neefje over. Daarbij wilde hij niet teveel van de game zien. "Ik was bang dat ik hem teveel zou willen imiteren. Dat zou op sommige momenten de juiste keuze zijn, maar op andere momenten een grote fout. Ik wilde een gezonde afstand creëren. Op die manier lag het in de handen van Craig Mazin en Neil Druckmann."

Pascal hint er ook naar dat de serie op sommige punten gaat afwijken van de game. "Er is een erg creatieve manier om op een eervolle manier vast te leggen wat iconisch is voor de ervaring van de game, maar ook om elementen toe te voegen die je mogelijk niet verwacht. De serie gaat richtingen op die je verwacht, en ook niet... ze doen erg slimme dingen, kan ik je vertellen."

De HBO-serie volgt het oorspronkelijke verhaal van The Last of Us. Naast Pedro Pascal als Joel en Bella Ramsey als Ellie spelen ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) in de serie. Het bestaat uit tien afleveringen, waarvan gamemaker Neil Druckmann er één regisseert. Chernobyl-maker Craig Mazin heeft daarnaast het script geschreven. Eerder dit jaar gaf Casey Bloys van HBO aan dat de serie niet voor 2023 uitkomt. Een precieze datum is er nog niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!