Lengte Ghost of Tsushima-uitbreiding vergelijkbaar met eerste act
Gamer.nl
Nieuws

Lengte Ghost of Tsushima-uitbreiding vergelijkbaar met eerste act

De nieuwe content in het aankomende Ghost of Tsushima: Director's Cut is vergelijkbaar met de eerste act uit het hoofdspel.

Dat meldt regisseur Nate Fox in een interview met Push Square. "Als je bekend bent met Ghost of Tsushima, dan is Iki Island ongeveer de grootte van de eerste act van het hoofdspel, gesitueerd op Izuhara. Het is een groot verhaal met veel landschappen en geheimen om te ontdekken."

De aankomende Director's Cut bevat nieuwe content in de vorm van Iki Island, waar de Mongolen een invasie bewerkstelligen. Spelers kunnen qua lengte dus verwachten ongeveer even lang met Iki Island bezig te zijn als een derde van Ghost of Tsushima zelf.

Ghost of Tsushima: Director's Cut bevat naast Iki Island alle content uit de oorspronkelijke PlayStation 4-game, alsmede alle content die sindsdien is uitgekomen. Naast het nieuwe verhaal en de personages zijn er op dit eiland nieuwe omgevingen om te ontdekken, nieuwe beschermende kledij voor Jin en zijn paard om vrij te spelen en nieuwe vijanden en minigames te vinden.

Op PlayStation 5 wordt de game daarnaast op meerdere vlakken verbeterd. Zo bewegen de lippen van personages nu juist mee met de ingesproken Japanse stemmen, wordt de haptische feedback van de DualSense-controller ten volste benut, is er 3D-audio, een 4k-resolutie, framerates die 60 fps nastreven en verbeterde laadtijden.

De Director's Cut komt los verkrijgbaar op PS4 (59,99 euro) en PS5 (69,99 euro), maar mensen die de PlayStation 4-versie van Ghost of Tsushima al hebben kunnen voor 20 euro naar de Director's Cut upgraden op PS4, en voor 30 euro op PS5. Daarbij kan alle opgeslagen progressie overgezet worden naar de Director's Cut, ook wanneer er van PS4 naar PS5 wordt overgestapt. De Director's Cut is vanaf 20 augustus verkrijgbaar.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!