Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties
Gamer.nl
Nieuws

Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties

De wapens in Ratchet and Clank: Rift Apart gaan gebruikmaken van de unieke functies van de DualSense-controller.

Insomniac Games vertelt meer over hoe de wapens zich laten besturen met de PlayStation 5-controller in een interview met GamesRadar. "Ratchet and Clank: Rift Apart is van de grond af aan opgebouwd voor de PlayStation 5 en daardoor hebben we een breed arsenaal aan technieken voor het ontwikkelen van wapens", aldus regisseur Mike Daly.

Hij vervolgt: "Je kunt een aantal opties verwachten die de impact van wapens absoluut ongelooflijk aan laat voelen: elk wapen maakt gebruik van de adaptieve triggers, waardoor de wapens nieuwe functies hebben wanneer de trigger helemaal ingedrukt wordt. Ook zijn er geavanceerde graphics mogelijk voor visueel spektakel, en elk wapen laat je unieke impact en fysieke sensaties voelen. De ervaring die de wapens gaan opleveren wordt geweldig."

Wapens zijn sowieso een belangrijk aspect van de Ratchet and Clank-games, dus het is geen verrassing dat het nieuwe spel daar veel nadruk op legt in combinatie met de PS5-controller. "We combineren de haptics van de controller met de speaker om het fysieke gevoel van een wapen afvuren erg gelaagd en geloofwaardig aan te laten voelen. Al onze wapens ogen en voelen erg verschillend van elkaar, en het zou niet geloofwaardig zijn als ze allemaal dezelfde simpele trillingen hadden."

Zo bevat de game de Topiary Sprinkler, een variant op de Miniturret Glove die ijs op vijanden afschiet. Ook zijn er de Burst Pistol en Enforcer Shotgun, die elk een uniek gevoel in de controller meegeven. Het complete interview kan hier gelezen worden.

Ratchet and Clank: Rift Apart moet ergens dit jaar voor de PlayStation 5 verschijnen. Een precieze releasedatum is er nog niet.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen
Gamer.nl
Nieuws

Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen

Ook de gamejournalistiek staat onder druk

Een deel van de redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb is deze week ontslagen of vertrokken.

Wat Polygon betreft, is de website overgenomen door het Canadese Valnet - dat ook websites als Game Rant en TheGamer in handen heeft. Daarbij zijn minstens twaalf werknemers van de website ontslagen. Onder meer medeoprichter Chris Plante en redacteuren Michael McWhertor en Nicole Carpenter hebben hun ontslag gekregen. Van minstens twee mensen is bekend dat ze hun baan nog hebben behouden.

Ook bij Giant Bomb zijn er werknemers vertrokken of ontslagen. Eigenaar Fandom claimt dat het om een "strategische reset en herschikking" gaat. Eerder deze week kwam er een nieuwe aflevering van de Giant Bombcast-podcast online waarin de presentatoren de spot dreven met een aantal nieuwe richtlijnen vanuit de eigenaar, waaronder een verbod om te vloeken. Zowel Jeff Grubb als Mike Minotti hebben bevestigd niet meer voor het merk te werken.

Net zoals dat er binnen de gameontwikkeling veel klappen vallen de laatste jaren, treffen de huidige economie en de ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie ook de wereldwijde gamejournalistiek. Bovenstaande websites zijn recente voorbeelden. Een ander recent voorbeeld is de fusie tussen Gamer.nl en PU.nl - waar de website waar dit bericht op staat uit voort is gekomen - en waar tevens een ontslagronde aan vooraf ging.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld
Gamer.nl
Nieuws

Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld

'De prins is nog maar net begonnen'

Prince of Persia: The Lost Crown is door meer dan twee miljoen mensen gespeeld. Ubisoft hint naar de mogelijkheid dat fans meer Prince of Persia kunnen verwachten.

Dat werd via social media gecommuniceerd. "Ruim meer dan twee miljoen spelers nu. Jullie hebben de legende nieuw leven ingeblazen. De prins is terug, en geloof ons: hij is nog maar net begonnen."

Wat er precies met dat laatste wordt bedoeld wordt niet per se duidelijk gemaakt, maar The Rogue Prince of Persia bevindt zich nog in early access, en er wordt ook altijd nog gewerkt aan een remake van The Sands of Time.

The Lost Crown kwam begin vorig jaar uit - het was het eerste nieuwe deel in de langlopende reeks sinds het in 2010 verschenen The Forgotten Sands. Het betreft een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!