Rechter beslist dat Sony moet betalen voor Fifa Ultimate Team-kosten
PU.nl
Nieuws

Rechter beslist dat Sony moet betalen voor Fifa Ultimate Team-kosten

Een rechter in Oostenrijk heeft Sony opgedragen om een speler die geld uitgaf aan Fifa Ultimate Team terug te betalen.

In de controversiële en tegelijk populaire gamemodus kunnen spelers echt geld uitgeven aan Fifa Points om daarmee digitale kaartenpakjes met daarop onder andere voetballers te kopen. Deze kunnen vervolgens ook weer geruild of verkocht worden.

In een rechtszaak in Hermagor, Oostenrijk heeft een rechter bepaald dat een speler die Sony in 2020 aanklaagde vanwege Fifa Ultimate Team, geld terug moet krijgen van het bedrijf. De speler in kwestie, die bij het besteden van het geld minderjarig was, had 400 euro uitgegeven aan de modus. De rechter meent dat dit vergelijkbaar is met gokken, omdat spelers niet precies weten wat ze ontvangen wanneer ze een kaartenpakje kopen, en dit staat weer haaks op de gokwetten in het land.

Hoewel Electronic Arts de maker van de game is, ontvangt Sony ook een gedeelte van de opbrengsten wanneer de transacties op PlayStation-consoles plaatsvinden. Sony moet in ieder geval 338 euro terugbetalen aan de speler. Dit is een klein bedrag, maar het kan logischerwijs een precedent zetten wanneer Sony het bedrag betaalt. Er zijn gevallen bekend van spelers die vele duizenden euro's aan de game hebben uitgegeven in het land, en de vraag is wat deze uitspraak voor toekomstige, vergelijkbare situaties betekent.

Ook in de Benelux is er al jaren veel te doen rondom Ultimate Team. In Nederland besloot een rechter een tijd terug dat het geen vorm van gokken is - inwoners van het land kunnen de modus dan ook met alle opties intact spelen. In België is de modus ook beschikbaar, maar kan men geen Fifa Points aanschaffen om kaarten mee te kopen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!