Toekomstige Housemarque-games worden mogelijk nog ambitieuzer
PU.nl
Nieuws

Toekomstige Housemarque-games worden mogelijk nog ambitieuzer

De toekomstige games van Returnal-ontwikkelaar Housemarque worden mogelijk nog grootser en ambitieuzer.

Dat meldt Ilari Kuittinen, de CEO en mede-oprichter van de ontwikkelaar, in een interview met GQ. "We kijken op dit moment naar wat we hebben gedaan en bouwen daar op voort. Returnal is een opstapje voor ons. Wanneer we aan toekomstige titels denken, worden ze mogelijk nog grootser en ambitieuzer."

De eerder dit jaar uitgekomen PlayStation 5-game Returnal was qua opzet en productie grootschaliger dan eerder verschenen spellen van de ontwikkelaar. Zo werkte Housemarque eerder aan arcade-achtige games als Resogun en Super Stardust HD. 

Deze week werd aangekondigd dat Sony de studio heeft gekocht. Daarover zegt Kuittinen: "Ik denk dat Sony de beste partner is om dit verder te ontwikkelen. Laten we eerlijk zijn: dit zijn enkele van de beste ontwikkelaars ter wereld. We zijn erg trots om daar deel van uit te maken en hopen dat we kunnen samenwerken en van ze kunnen leren."

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tientallen indiegames getoond tijdens de Six One Indie Showcase
PU.nl
Nieuws

Tientallen indiegames getoond tijdens de Six One Indie Showcase

Waaronder Leila, Truth Scrapper, Inkshade en 1000 Deaths

Afgelopen donderdagavond werd de Six One Indie Showcase uitgezonden, een livestream waarin tientallen indiegames die nog uit moeten komen of sinds vandaag zelfs verkrijgbaar zijn werden getoond.

In totaal werden er 48 indiegames getoond in een presentatie van 75 minuten. Onder de games die het meest in het oog sprongen, vielen Leila, Mouse: P.I. For Hire, 1000 Deaths, Truth Scrapper, Rue Valley, Oscuro Blossom's Glow, Artis Impact, One Way Home, Inkshade, Quite a Ride, A Week in the Life of Asocial Giraffe, Kidbash, Oddbat en Scratch the Cat.

Hieronder valt de complete presentatie te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Speciale Xbox-controllers rondom The Witcher 3: Wild Hunt-jubileum onthuld
PU.nl
Nieuws

Speciale Xbox-controllers rondom The Witcher 3: Wild Hunt-jubileum onthuld

Ze zijn alleen al uitverkocht

Om te vieren dat The Witcher 3: Wild Hunt tien jaar geleden is uitgekomen, zijn er speciale Xbox-controllers uitgebracht.

Het gaat zowel om een standaard Xbox-controller als een Xbox Elite-controller. De controllers hebben een zwarte kleur met rode accenten en de wolvenhanger van Geralt. De controllers kosten respectievelijk 79,99 euro en 169,99 euro, maar zijn op dit moment beiden uitverkocht op de Xbox Store. Het is niet bekend of er nog nieuwe voorraad beschikbaar komt.

Eerder deze week werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Deze week kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!