Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5
Gamer.nl
Nieuws

Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5

Ook is er dlc voor beide games aangekondigd

Zowel Age of Mythology: Retold als Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnen aankomende lente op PlayStation 5.

Dat heeft Microsoft aangekondigd. Beide games zijn al speelbaar via Xbox en pc, maar krijgen wel nieuwe dlc - tegelijk daarmee zullen de PS5-versies uitkomen.

Age of Mythology: Retold komt op 4 maart uit voor PlayStation 5. Het gaat om een remaster van Age of Mythology, een spin-off van de Age of Empires-reeks. De game richt zich vooral op Egyptische, Griekse en Noordse legendes in plaats van historische gebeurtenissen. Retold is zoals gezegd een remaster en houdt de gameplay van het origineel intact, maar verbetert de graphics en voegt daarbij nieuwe content toe.

Tegelijk met de PS5-release van de game komt er ook nieuwe dlc uit, genaamd Immoretal Pillars, dat zich richt op Chinese cultuur en mythologie. De dlc bevat twaalf nieuwe goden (waaronder Fuxy, Zhurong, Shennong en meer), een campagne met negen niveaus en zeven nieuwe maps.

De PS5-versie van Age of Empires 2: Definitive Edition volgt ergens aankomend voorjaar. Afgelopen najaar spotten fans al de mogelijkheid dat de game naar PS5 zou komen. Het spel verscheen in 2019 voor pc en in 2023 op Xbox-consoles. Alle content en dlc uit de oorspronkelijke game wordt meegenomen in deze definitieve editie, waaronder 83 maps, 42 verschillende samenlevingen en 34 campagnes voor de singleplayer. Het was daarbij een van de games die vorig jaar in geruchten genoemd werden en waarvan Microsoft zou overwegen om ze op andere platforms uit te brengen.

Volgens Microsoft kunnen alle spelers van Age of Empires 2: Definitive Edition aankomende lente "een van de meest spectaculaire uitbreidingen voor de game tot nu toe verwachten, vol met nieuwe content en nieuwe samenlevingen voor Ranked Play".

Watch on YouTube
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!