Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5
PU.nl
Nieuws

Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5

Ook is er dlc voor beide games aangekondigd

Zowel Age of Mythology: Retold als Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnen aankomende lente op PlayStation 5.

Dat heeft Microsoft aangekondigd. Beide games zijn al speelbaar via Xbox en pc, maar krijgen wel nieuwe dlc - tegelijk daarmee zullen de PS5-versies uitkomen.

Age of Mythology: Retold komt op 4 maart uit voor PlayStation 5. Het gaat om een remaster van Age of Mythology, een spin-off van de Age of Empires-reeks. De game richt zich vooral op Egyptische, Griekse en Noordse legendes in plaats van historische gebeurtenissen. Retold is zoals gezegd een remaster en houdt de gameplay van het origineel intact, maar verbetert de graphics en voegt daarbij nieuwe content toe.

Tegelijk met de PS5-release van de game komt er ook nieuwe dlc uit, genaamd Immoretal Pillars, dat zich richt op Chinese cultuur en mythologie. De dlc bevat twaalf nieuwe goden (waaronder Fuxy, Zhurong, Shennong en meer), een campagne met negen niveaus en zeven nieuwe maps.

De PS5-versie van Age of Empires 2: Definitive Edition volgt ergens aankomend voorjaar. Afgelopen najaar spotten fans al de mogelijkheid dat de game naar PS5 zou komen. Het spel verscheen in 2019 voor pc en in 2023 op Xbox-consoles. Alle content en dlc uit de oorspronkelijke game wordt meegenomen in deze definitieve editie, waaronder 83 maps, 42 verschillende samenlevingen en 34 campagnes voor de singleplayer. Het was daarbij een van de games die vorig jaar in geruchten genoemd werden en waarvan Microsoft zou overwegen om ze op andere platforms uit te brengen.

Volgens Microsoft kunnen alle spelers van Age of Empires 2: Definitive Edition aankomende lente "een van de meest spectaculaire uitbreidingen voor de game tot nu toe verwachten, vol met nieuwe content en nieuwe samenlevingen voor Ranked Play".

Watch on YouTube
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!