Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan
Gamer.nl
Nieuws

Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan

Uiteindelijk moet er zelfs iets komen dat EA 'Apex 2.0' noemt

Electronic Arts en Respawn Entertainment zijn van plan om de gameplay van Apex Legends ergens na de release van de nieuwe Battlefield flink aan te passen.

Dat liet EA's CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van de uitgever. Wilson gaf ook al aan dat de nieuwe Battlefield ergens voor april 2026 uitkomt en de grote update die Apex Legends aanpast moet volgens hem dus ergens daarna volgen.

Wilson laat weten dat "het zakelijke traject van de franchise (Apex Legends) al enige tijd niet de kant op gaat die we zouden willen. Ik geloof dat we op een gegeven moment een betekenisvollere update voor Apex Legends uit moeten brengen om het spel een zo breed mogelijke game-ervaring te maken. Het team werkt daar hard aan."

De CEO blikte zelfs verder vooruit en ziet na de update volgend jaar nog grotere veranderingen voor de game aan de horizon. "We verwachten dat Apex Legends een van de franchises is die (jaren blijft groeien), en dat we uiteindelijk een nog grotere, betekenisvollere update nodig hebben, een Apex 2.0 bijvoorbeeld. Dit wordt niet de uiteindelijke versie van Apex. Het team is enorm toegewijd."

Afgelopen najaar gaf Wilson al aan dat het liever het huidige Apex Legends blijft verbeteren dan een vervolg uitbrengt. Daar lijkt de topman nu nog altijd achter te staan, tenzij hij met 'Apex 2.0' een vervolg bedoelt natuurlijk - maar gezien zijn woorden lijkt hij het eerder te hebben over het blijven verbeteren en aanpassen van de huidige Apex Legends-ervaring.

Die 'brede game-ervaring' is een belangrijk element van EA's strategie, zo liet Wilson doorschemeren. "Om meer dan alleen de huidige fanatieke spelers te bereiken, moeten games een directe connectie hebben met de eisen van spelers die zoeken naar gedeelde werelden en diepere betrokkenheid naast verhalen van hoge kwaliteit." Hij haalt daarbij direct de tegenvallende resultaten van Dragon Age: The Veilguard aan. De vorig najaar uitgekomen game was wat Wilson betreft niet succesvol genoeg omdat het "niet resoneerde bij een zo breed mogelijk publiek binnen deze enorm competitieve markt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!