'Assassin's Creed: Codename Red-gevechten bevatten meer bloed en geweld'
Gamer.nl
Nieuws

'Assassin's Creed: Codename Red-gevechten bevatten meer bloed en geweld'

Spelers kunnen een eigen thuisbasis zelf vormgeven

Er zijn nieuwe details over het aankomende Assassin's Creed: Codename Red uitgelekt. Zo zouden de gevechten meer 'gore' dan eerdere delen bevatten en zouden spelers zelf een uitgebreide thuisbasis kunnen bouwen in het spel.

Journalist Tom Henderson van Insider Gaming lekte de nieuwe informatie uit - hij gaf eerder ook al details over de aankomende Assassin's Creed-game, en deelde eerder deze week nog informatie over Assassin's Creed Infinity, een centrale hub van waaruit alle toekomstige Assassin's Creed-games beschikbaar moeten komen.

Henderson beschrijft de gevechten in Codename Red, dat zich afspeelt in het oude Japan, als vergelijkbaar met Valhalla, maar dan met meer 'gore', "inclusief bloed en onthoofdingen. Stealth speelt ook een belangrijke rol, en is ietwat vergelijkbaar met Splinter Cell. Spelers kunnen fakkels doven, zich verstoppen in hoog gras en bosjes en liggen wanneer ze maar willen."

Henderson claimt beelden van de game te hebben gezien, en net als in Valhalla krijgen spelers in Red een eigen thuisbasis. Deze 'Hideout' kan onder andere een wapenkamer, dojo en altaar bevatten. Spelers kunnen zelf kiezen waar ze deze gebouwen plaatsen en ook het uiterlijk en de indeling van de gebouwen bepalen.

Tot slot meldt Henderson dat de Assassin's Creed-franchise de Anvil-engine blijft gebruiken, maar dat de engine wel verbeterd wordt. De zogeheten 'Anvil Pipeline' stelt alle Assassin's Creed-studio's in staat met de laatste versie van de engine te werken.

Het is niet bekend wanneer Ubisoft Codename Red en Infinity uit de doeken doet, maar het is zeer waarschijnlijk dat dit ergens dit jaar gebeurt. Het bedrijf wil de nieuwe Assassin's Creed voor april 2025 uitbrengen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!