Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins
PU.nl
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins

De verschillende seizoenen in de game hebben invloed op de gameplay

De spelwereld van het gisteren onthulde Assassin's Creed Shadows wordt qua grootte vergelijkbaar met die van Assassin's Creed Origins.

Dat heeft creative director Jonathan Dumont in een interview met IGN verteld. De spelwereld wordt qua grootte vergelijkbaar met het Egypte uit Origins, maar Ubisoft benadrukt dat het de schaal van het echte Japan wil gebruiken om de omgeving authentiek aan te laten voelen. "Kastelen nemen veel ruimte in beslag, en we willen dat de bergen echt als bergen voelen. De omgevingen voelen daardoor wijder."

Dit suggereert dat de spelwereld in ieder geval wat kleiner is dan die uit Assassin's Creed Odyssey en Valhalla, aangezien deze spelwerelden groter waren dan die uit Origins. Het maakt de spelwereld echter alsnog veel groter dan die uit de oudere Assassin's Creed-games en het vorig jaar uitgekomen Mirage.

Er circuleert inmiddels zelfs een foto van de landkaart van het spel op internet. Daarin is te zien dat de game zich rondom Kioto afspeelt.

In een ander artikel van IGN over de game wordt ook het gebruik van seizoenen in de game uitgelegd. Elk van de vier seizoenen in de game heeft eigen weersomstandigheden en veranderingen in de omgeving. Als voorbeeld wordt gegeven dat spelers in de zomer kunnen duiken in een vijver om zich te verstoppen, maar dat deze vijver in de winter is dichtgevroren. In de lente is er hoog gras om in te schuilen. De slechtere weersomstandigheden in de winter zorgen er dan weer voor dat het zicht van vijanden slechter is. Seizoenen veranderen afhankelijk van de progressie die spelers in de hoofdcampagne boeken.

Assassin's Creed Shadows werd gisteren onthuld middels een cinematische trailer. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Inmiddels is bevestigd dat er een internetconnectie is vereist om de game te installeren. De game zelf kan wel geheel offline gespeeld worden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam volgens Valve niet gehackt, wel groot datalek
PU.nl
Nieuws

Steam volgens Valve niet gehackt, wel groot datalek

De telefoonnummers van 89 miljoen Steam-gebruikers zouden in het bezit zijn van een hacker

Valve heeft ontkend dat Steam gehackt is, ondanks dat iemand data van 89 miljoen Steam-accounts in het bezit heeft.

Onlangs meldde een hacker die zichzelf Machine1337 noemt de gegevens van 89 miljoen Steam-accounts te hebben verkregen. Daaronder zouden telefoonnummers en oude codes voor tweestapsverificatie vallen. Hij bood aan deze gegevens voor 5000 dollar te verkopen.

Valve heeft nu aangegeven dat er geen sprake is van een inbreuk op Steam. Ondanks dat er geen hack heeft plaatsgevonden, zijn de bovenstaande gegevens echter wel in handen van de hacker. Valve zoekt dan ook naar de bron van deze gegevens. Daarbij wordt benadrukt dat de telefoonnummers niet te herleiden zijn naar specifieke Steam-accounts en dat de tweestapsverificatiecodes een kwartier na versturen via sms al niet meer geldig waren en nu dus onbruikbaar zijn.

Daarbij benadrukt Valve dat andere Steam-gegevens niet gelekt zijn. Men heeft dus geen betaalinformatie of wachtwoorden weten te verkrijgen. Steam-gebruikers hoeven hun wachtwoord of telefoonnummer dan ook niet te veranderen, maar Valve raadt mensen wel aan om Steam Mobile Authenticator aan te zetten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Apple heeft Fortnite nog steeds niet op iOS App Store toegelaten
PU.nl
Nieuws

Apple heeft Fortnite nog steeds niet op iOS App Store toegelaten

De game is sinds afgelopen vrijdag ingediend voor het goedkeuringsproces

Apple zou Epic Games nog altijd geen toestemming gegeven hebben om Fortnite in de wereldwijde iOS App Store uit te brengen, ondanks dat het laatstgenoemde bedrijf het goedkeuringsproces al een week geleden heeft opgestart.

Dat claimt Tim Sweeney, de CEO van Epic Games. Op 9 mei werd de game voor het verificatieproces op de App Store ingediend, maar op social media meldt Sweeney nu dat Apple de komst van het spel nog altijd niet heeft goegekeurd. "Nog geen nieuws van Apple. Ze kunnen het al sinds afgelopen vrijdag keuren."

In een andere tweet meldde Sweeney dat het bedrijf enkele dagen geleden nog naar Apple heeft gemaild, maar da het nog geen reactie heeft gekregen. Dat Fortnite nog niet is geverifieerd is opvallend, want op de officiële ontwikkelaarswebsite van Apple valt te lezen dat gemiddeld genomen negentig procent van alle ingezonden apps in minder dan 24 uur worden gekeurd.

Sweeney laat tot slot weten dat Epic gisteren een nieuwe versie van Fortnite naar Apple heeft moeten sturen voor verificatie. De vorige week verstuurde versie was namelijk niet meer representatief voor de game, aangezien de inhoud van het spel regelmatig verandert gezien het om een liveservicegame gaat.

Apple's schijnbare uitstel van het verifiëren van Fortnite voor de App Store hangt mogelijk samen met de langdurige strijd tussen Apple en Epic Games. De twee waren verwikkeld in een rechtszaak, omdat Epic van mening was dat Apple teveel macht uitoefende door aankopen op iOS-apparaten alleen via diens eigen App Store te laten verlopen. Inmiddels mogen andere bedrijven ook via externe manieren consumenten laten betalen.

Twee weken geleden werd besloten dat Apple in de Verenigde Staten geen commissie meer mag rekenen op aankopen die buiten de App Store worden gemaakt. Daarop gaf Epic Games aan zo snel mogelijk Fortnite terug in de App Store te laten verschijnen, maar dat lijkt nu dus alsnog gerekt te worden door Apple. Fortnite is overigens al geruime tijd weer op iOS-apparaten speelbaar, maar wel alleen via externe winkels, zoals die van Epic Games zelf.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!