Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins
PU.nl
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins

De verschillende seizoenen in de game hebben invloed op de gameplay

De spelwereld van het gisteren onthulde Assassin's Creed Shadows wordt qua grootte vergelijkbaar met die van Assassin's Creed Origins.

Dat heeft creative director Jonathan Dumont in een interview met IGN verteld. De spelwereld wordt qua grootte vergelijkbaar met het Egypte uit Origins, maar Ubisoft benadrukt dat het de schaal van het echte Japan wil gebruiken om de omgeving authentiek aan te laten voelen. "Kastelen nemen veel ruimte in beslag, en we willen dat de bergen echt als bergen voelen. De omgevingen voelen daardoor wijder."

Dit suggereert dat de spelwereld in ieder geval wat kleiner is dan die uit Assassin's Creed Odyssey en Valhalla, aangezien deze spelwerelden groter waren dan die uit Origins. Het maakt de spelwereld echter alsnog veel groter dan die uit de oudere Assassin's Creed-games en het vorig jaar uitgekomen Mirage.

Er circuleert inmiddels zelfs een foto van de landkaart van het spel op internet. Daarin is te zien dat de game zich rondom Kioto afspeelt.

In een ander artikel van IGN over de game wordt ook het gebruik van seizoenen in de game uitgelegd. Elk van de vier seizoenen in de game heeft eigen weersomstandigheden en veranderingen in de omgeving. Als voorbeeld wordt gegeven dat spelers in de zomer kunnen duiken in een vijver om zich te verstoppen, maar dat deze vijver in de winter is dichtgevroren. In de lente is er hoog gras om in te schuilen. De slechtere weersomstandigheden in de winter zorgen er dan weer voor dat het zicht van vijanden slechter is. Seizoenen veranderen afhankelijk van de progressie die spelers in de hoofdcampagne boeken.

Assassin's Creed Shadows werd gisteren onthuld middels een cinematische trailer. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Inmiddels is bevestigd dat er een internetconnectie is vereist om de game te installeren. De game zelf kan wel geheel offline gespeeld worden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend
PU.nl
Nieuws

Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend

Waaronder de schrijfster van Station Eleven

Het schrijversteam van de live-action Assassin's Creed-serie die voor Netflix gemaakt wordt is bekend.

Nexus Point News meldt dat de Writer's Guild of America verschillende schrijvers die aan de serie werken heeft verklapt. Een van de meest opvallende namen is Emily St John Mandel, de schrijfster van de boeken The Glass Hotel en Station Eleven. Laatstgenoemde boek werd eerder al verfilmd door HBO, en daar werkte Mandel ook aan als producent. Het blijkt dat ze ook als 'executive story editor' aan de aankomende God of War-serie van Amazon Prime werkt.

Sanaz Toossi, de toneelschrijver die vooral bekend is van het op dit moment lopende stuk English, is ook een van de schrijfsters van de aankomende Assassin's Creed-serie. Ook Sam Reynolds - bekend van The Walking Dead: World Beyond - en Tom Hemmings - een producent van de Halo-televisieserie - werken aan het script.

David M Wiener (executive producer van de Halo-televisieserie) en Roberto Patino (executive producer van Westworld) zijn aangesteld als showrunners. Zowel Claire Kiechel (HBO's Watchmen en Star Wars-serie The Acolyte) en Jaquén Castellanos (schrijfster van Good American Family en The Affair) zijn aangesteld als co-executive producenten.

Vorige maand onthulde Netflix dat de in 2020 aangekondigde Assassin's Creed-serie nog steeds op de planning staat. Veel meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd
PU.nl
Nieuws

Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd

Het bedrijf wil zich nog meer richten op kwaliteit boven kwantiteit en multiplatformreleases

Square Enix werkt samen met TBS Television aan de ontwikkeling van een nieuwe IP. Daarnaast heeft de Japanse uitgever de mobiele game Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd.

Het bedrijf maakte zijn meest recente fiscale kwartaalcijfers vandaag bekend, waaruit het bovenstaande bleek. Details over de nieuwe IP die in samenwerking met het Japanse televisiebedrijf TBS Television wordt ontwikkeld zijn er nog niet. De zender is in ieder geval bekend van programma's als Takeshi's Castle, Ninja Warrior en Ultraman.

Kingdom Hearts: Missing Link is dus geannuleerd nadat het spel vorig najaar al voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. Volgens Square Enix was het moeilijk om een product te creëren die voor lange tijd speelbaar zou blijven. Het bedrijf benadrukte dat de Kingdom Hearts-reeks blijft voortbestaan en dat er nog altijd hard gewerkt wordt aan Kingdom Hearts 4.

Square Enix benadrukte tot slot wederom plannen om zich op kwaliteit boven kwantiteit te richten, en sprak wederom de noodzaak uit om games op meerdere systemen uit te brengen. Dit maakt onderdeel uit van een driejarenplan die eindigt op maart 2027. Het is de bedoeling dat het bedrijf daarna dusdanig goed gestructureerd is dat het op een consistente basis nieuwe delen in belangrijke franchises uit kan brengen.

Uit het fiscale kwartaalrapport blijkt dat de verkoop van singleplayergames van de uitgever is gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel is de winst omhooggegaan dankzij Dragon Quest 3 HD-2D Remake, dat beter dan verwacht verkocht. Ook de winst voor mmo's van het bedrijf is gestegen - mede dankzij de release van Final Fantasy 14-uitbreiding Dawntrail afgelopen zomer. De verkoop en winst van mobiele games is scherp gedaald, vooral omdat het bedrijf diverse mobiele games heeft stopgezet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!