Bioware ontslaat ongeveer vijftig werknemers
PU.nl
Nieuws

Bioware ontslaat ongeveer vijftig werknemers

Ontslagen maken deel uit van nieuwe strategie voor de Dragon Age- en Mass Effect-studio

Bioware, de ontwikkelaar van gamefranchises als Dragon Age en Mass Effect, ontslaat ongeveer vijftig werknemers.

Dat heeft general manager Gary McKay aangekondigd in een blogpost. "Omwille van onze aankomende projecten, om de hoogste kwaliteit te bereiken en om te verzekeren dat Bioware kan gedijen in een snel veranderende industrie, moeten we een leniger en meer gefocuste studio worden." Daardoor is verandering noodzakelijk, zo legt McKay uit. Bioware beweert dat het er alles aan gaat doen om de pakweg vijftig getroffen werknemers met empathie, respect en duidelijk communicatie worden ontslagen.

Het artikel legt uit dat Bioware een visie voor de lange termijn heeft gecreëerd die de gezondheid van de studio ten goede komt. "Daardoor zijn we beter in staat om te doen waar we goed in zijn: het maken van exceptionele, verhaalgedreven singleplayerervaringen gesitueerd in grote werelden en met krachtige personages. Deze visie balanceert de huidige behoeften van de studio - er voor zorgen dat Dragon Age: Dreadwolf een uitstekende game wordt - met die van de toekomst, waaronder het succes van de volgende Mass Effect."

Daarnaast claimt VentureBeat dat een woordvoerder van Electronic Arts heeft gemeld dat het geen overeenkomst met QA-bedrijf Keywords, dat regelmatig Bioware-games testte, heeft kunnen bereiken. In juni vorig jaar bleek al dat een groep freelance werknemers van dat bedrijf had gestemd om bij een vakbond aan te sluiten. Het is niet bekend of het stoppen van de samenwerking tussen EA en Keywords daar aan gerelateerd is.

Officieel is er nog geen gameplay uitgebracht van Dragon Age: Dreadwolf, al zijn er begin dit jaar wel vroege beelden uitgelekt. De game komt op een nog onbekende datum uit op pc, Xbox Series X en S en PlayStation 5. Bioware werkt zoals gezegd ook aan een nieuw deel in de Mass Effect-reeks, waar nog nagenoeg niets over bekend is.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!