Bioware toont nieuwe beelden van Dragon Age: Dreadwolf
Gamer.nl
Nieuws

Bioware toont nieuwe beelden van Dragon Age: Dreadwolf

Game wordt aankomende zomer helemaal uit de doeken gedaan

Bioware heeft een korte nieuwe trailer van Dragon Age: Dreadwolf gepubliceerd. Daaruit wordt ook duidelijk dat de volledige onthulling van de game in de zomer van 2024 plaatsvindt.

In de trailer worden vooral enkele in-game locaties getoond. Het spel speelt zich net als voorgaande delen af in het land Thedas, maar deze game moet volgens een nieuwe blog veel meer van het land tonen.

In de trailer komt bijvoorbeeld de stad Antiva voorbij, het kustgebied van Rivain en het stormachtige Anderfels. Volgens de beschrijving gaat het om een "levendig land vol met ruwe wildernis, verraderlijke labyrinten en schitterende steden - ondergedompeld in barbaarse gevechten en geheime magie."

Het was al enkele jaren bekend dat Bioware aan een nieuwe Dragon Age werkt, maar vorig jaar werd onthuld dat het spel Dragon Age: Dreadwolf heet. Solas, de Dread Wolf, heeft een belangrijke rol in de game. In Inquisition kwam hij ook al voor. De game komt op een nog onbekende datum uit op pc, Xbox Series X en S en PlayStation 5. Eerder dit jaar lekten er vroege gameplaybeelden van het spel uit. Ook bleek dat Mark Darrah, een vooraanstaande voormalige Bioware-ontwikkelaar, meewerkt aan de ontwikkeling van de game.

Eerder dit jaar kondigde Bioware aan dat zo'n vijftig werknemers ontslaat. "Omwille van onze aankomende projecten, om de hoogste kwaliteit te bereiken en om te verzekeren dat Bioware kan gedijen in een snel veranderende industrie, moeten we een leniger en meer gefocuste studio worden."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!