Blizzard voert grote veranderingen door voor Overwatch 2
Gamer.nl
Nieuws

Blizzard voert grote veranderingen door voor Overwatch 2

Competitief op de schop

Blizzard voert komend seizoen grote veranderingen door aan de competitieve modus van Overwatch 2.

Het is vooral de bedoeling dat het transparanter wordt voor spelers waar en waarom ze voortgang maken binnen hun rang, of waarom ze juist worden teruggezet, vertelt Blizzard in een blogpost. Spelers krijgen daarom voortaan weer na elke match te zien of ze stijgen of dalen in rang. Ook staat er dan bij waarom, bijvoorbeeld omdat je vaak achter elkaar hebt gewonnen of omdat je onverwachts hebt verloren van een slechter team.

Ook komen de plaatsingsmatches weer terug. De competitieve rang van alle spelers wordt komend seizoen gereset. Iedereen moet tien plaatsingsmatches spelen, op basis waarvan de nieuwe rang wordt bepaald. Tot slot wordt ook de nieuwe rang Champion toegevoegd, boven het huidige maximum Grandmaster.

Het team zegt dat deze wijzigingen worden doorgevoerd op basis van feedback van spelers. "Feedback die we hebben gehoord is dat het zien van je rang niks zegt over waarom je omhoog of omlaag ging", aldus de blogpost. "We hebben als doel om meer transparantie te leveren in elke individuele match en gaan daarom terug naar het updaten van je rang na elke match."

Ook de gameplay wordt op punten aangepakt. Zo moet het schieten en het raken van je tegenstanders consistenter aan gaan voelen en moet de impact van burst-schade worden verminderd, zodat je meer mogelijkheden krijgt om te counteren. Ook wordt de effectiviteit van genezen en schade herbewerkt, zodat matches minder vaak stagneren waarbij geen van beide teams nog veel voortgang maakt.

Alle wijzigingen worden bij het begin van seizoen 9 doorgevoerd. Dat seizoen heet Champions en begint op 13 februari.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!