Bungie: 'We hebben het vertrouwen van spelers verloren'
PU.nl
Nieuws

Bungie: 'We hebben het vertrouwen van spelers verloren'

Bedrijf wil het goedmaken met Destiny 2-uitbreiding The Final Shape

Bungie heeft publiekelijk gereageerd over de recente ontslagronde, en geeft toe dat het bedrijf het vertrouwen van spelers heeft verloren.

Begin deze week bleek dat de ontwikkelaar van de Destiny-reeks en de oude Halo-spellen werknemers had ontslagen. Volgens berichten zou het gaan om zo'n honderd werknemers, waaronder componist Michael Salvatori. Hoewel niet bevestigd, zouden daarnaast ook Destiny 2-uitbreiding The Final Shape en nieuwe game Marathon zijn uitgesteld.

Bungie heeft nu op diens website een statement naar buiten gebracht. Het bedrijf noemt deze week "een van de moeilijkste in de geschiedenis van onze studio, aangezien we afscheid hebben moeten nemen van mensen waar we respect voor hebben en die we bewonderen. (...) We willen jullie feedback en zorgen over (Destiny-uitbreiding) Lightfall en recentelijke seizoenen erkennen, alsmede jullie reacties op de onthulling van The Final Shape. We weten dat we veel van jullie vertrouwen hebben verloren. Destiny moet verrassen en plezier opleveren. Dit hebben we niet genoeg gedaan en dat gaat veranderen."

Het bedrijf vervolgt: "Onze vervolgstappen zijn helder: we moeten van The Final Shape een onvergetelijke Destiny-ervaring maken. We willen iets bouwen dat fier overeind kan staan naast de beste games die we hebben gemaakt - een passende culminatie dat de reis die we de afgelopen tien jaar samen hebben gemaakt eert. Forsaken, The Witch Queen en The Taken King - we willen we aan voldoen."

Het bedrijf sluit af met de informatie dat er meer dan 650 mensen aan The Final Shape werken, en dat Bungie de komende weken meer informatie deelt over wat men de komende tijd kan verwachten, zoals het nieuwe seizoen dat later deze maand moet starten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Forza Horizon 5-wagenkleur eert zowel Xbox als PlayStation
PU.nl
Nieuws

Nieuwe Forza Horizon 5-wagenkleur eert zowel Xbox als PlayStation

Toepasbaar op de Lamborghini Revuelto

Er is eerder deze week een nieuwe kleurstelling voor een auto aan Forza Horizon 5 toegevoegd die zowel PlayStation- als Xbox-consoles in het zonnetje zet.

Het gaat om een kleurstelling in neongroen en felblauw, om respectievelijk Xbox en PlayStation mee uit te beelden. Deze kleurstelling is specifiek voor de Lamborghini Revuelto bedoeld en kan dus alleen op die wagen worden toegepast.

Deze wagen kan vrijgespeeld worden in de nieuwe Horizon Realms-modus door de Horizon Stadium-race te winnen, terwijl de kleurstelling ontgrendeld kan worden door de code '687 884 132' te gebruiken door naar 'Find New Designs' te gaan in de Designs and Paint-tab in de Garage.

De kleurstelling is natuurlijk uitgebracht om te vieren dat Forza Horizon 5 inmiddels niet alleen meer op Xbox en pc, maar ook op PlayStation 5 speelbaar is. De PS5-versie is exact gelijk aan de Xbox- en pc-versies, inclusief alle eerder verschenen updates. Reeds uitgekomen uitbreidingen, waaronder de verschillende Car Packs en de Hot Wheels-uitbreiding, kunnen los worden aangeschaft in de PlayStation Store. De content die in de Xbox- en pc-versies van de game alleen tijdelijk beschikbaar was, zijn beschikbaar in de nieuwe Horizon Realms-modus. Die is via een update ook aan de Xbox- en pc-versies van de game toegevoegd. De PlayStation-versie ondersteunt cross-play met alle andere platforms.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Campagne nieuwe Battlefield geïnspireerd door Civil War en Dead Space
PU.nl
Nieuws

Campagne nieuwe Battlefield geïnspireerd door Civil War en Dead Space

De game komt ergens voor april 2026 uit, onthulling vindt deze zomer plaats

De campagne van de aankomende nieuwe Battlefield is volgens de makers van de game geïnspireerd door de film Civil War en de game Dead Space.

Dat liet senior producer Philippe Ducharme weten aan Inverse. Volgens hem is de vorig jaar verschenen Alex Garland-film Civil War een "goede referentie" voor sommige dingen die de ontwikkelaars in het spel willen creëren.

In Civil War staat een Verenigde Staten centraal waarin een burgeroorlog het land verscheurt. De film volgt een team journalisten dat met militairen richting Washington, D.C. reist om verslag te doen van de vijandelijke overname van het Witte Huis.

Ducharme laat ook weten dat de remake van Dead Space impact heeft gemaakt op de ontwikkeling van de nieuwe Battlefield. Gedurende de ontwikkeling van Dead Space leerden de ontwikkelaars meer over de "spanningscurve" en hoe de transitie van één plotpunt naar de volgende "zowel hoge als lage punten nodig heeft om de interesse van spelers te behouden". Hoewel een game als Battlefield een heel ander soort beestje is, zijn er toch lessen gehaald uit de Dead Space-ontwikkeling.

Afgelopen september werden de eerste details en artwork van de nieuwe Battlefield gedeeld. Zo speelt de game zich in de moderne tijd af en wordt er inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan lijkt het er op dat potjes met 64 spelers terugkeren, en zullen er reguliere classes in de game zitten. Ook keert de singleplayercampagne terug.

Via Battlefield Portal worden diverse tests gehouden, waarvan al meermaals gameplay is gelekt. Uitgever Electronic Arts liet daarbij onlangs weten dat de nieuwe Battlefield ergens aankomende zomer wordt onthuld en voor april 2026 uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!