Capcom peilt Dragon's Dogma 2-spelers naar interesse in dlc
Gamer.nl
Nieuws

Capcom peilt Dragon's Dogma 2-spelers naar interesse in dlc

Ook wordt mensen gevraagd hoeveel ze zouden willen betalen voor de dlc

Capcom heeft een enquête gedeeld waarin gamers gevraagd word naar hun mening over potentiële downloadbare content voor Dragon's Dogma 2.

In de enquête wordt mensen gevraagd of ze interesse zouden hebben in dlc voor de game. Ook wordt gevraagd hoeveel men voor de dlc zou willen betalen. Opties zitten tussen de 10 en 50 euro. De enquête kan nog tot 21 april ingevuld worden. Mensen die er aan meedoen, ontvangen een wallpaper.

Dragon's Dogma 2 kwam afgelopen week uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Hoewel veel gamers positief zijn over de game, ontvangt het spel ook de nodige kritiek vanwege een instabiele framerate en het feit dat er op de releasedag opeens allerlei microtransacties voor de game beschikbaar werden gesteld. Het gaat hier wel om elementen die ook in de game vrij te spelen zijn.

Eerder deze week kwam er een nieuwe patch uit voor de game op PlayStation 5 en pc. Op PS5 kan men nu de variable framerate wisselen naar een cap van 30 frames per seconde. Dit moet een stabielere ervaring op het gebied van framerate geven. Verder kunnen ray tracing en motion blur aan en uit worden gezet in de PS5-versie. Op pc ziet de game er nu nog beter uit wanneer DLSS wordt gebruikt. In beide versies van de game kunnen spelers nu een nieuwe game starten, ook wanneer er al savedata bestaat. De patch moet zeer binnenkort ook op Xbox Series-consoles uitkomen.

Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump
Gamer.nl
Nieuws

Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump

Aandelen van filmbedrijven zijn gedaald

Filmbedrijven uit Hollywood zijn opgeschikt door de aangekondigde importheffingen voor films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt.

De Amerikaanse president Donald Trump gaf begin deze week aan dat hij alle films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt een heffing van honderd procent wil opleggen. Dit om de Amerikaanse filmindustrie te stimuleren en er voor te zorgen dat Amerikaanse filmbedrijven werk blijven houden.

Een bijkomend probleem hierbij is echter dat heel veel films en series die vanuit de Verenigde Staten worden gefinancierd en gepland buiten Amerikaanse grenzen worden gefilmd. Dit omdat het vaak goedkoper is om elders te filmen. Ook veel computereffecten worden uitbesteed aan bedrijven gesitueerd buiten de VS. Het gaat Amerikaanse filmbedrijven dus mogelijkerwijs veel geld kosten om die productie naar Amerika te halen. Daarnaast zijn streamingbedrijven - met name Netflix - erg afhankelijk van internationaal geproduceerde films en series.

Ondanks dat nog niet precies duidelijk is hoe Trump de importheffingen voor zich ziet, heeft de aankondiging voor een hoop heisa gezorgd binnen Hollywood. Aandelen van bedrijven als Disney, Netflic en Warner Bros. Discovery zijn gisteren dan ook gedaald. Meerdere filmstudio's hebben op dit moment nog opnames van films in het buitenland lopen.

Hoe dan ook zullen de echte gevolgen van de mogelijke importheffingen op films die buiten de VS worden geschoten pas in de toekomst duidelijk worden. Trumps importheffingen hebben ook al invloed gehad op de game-industrie, met onder andere een wereldwijde prijsstijging van Xbox Series-consoles en een prijsverhoging van Switch 2-accessoires.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht

In twaalf dagen tijd

Er zijn inmiddels twee miljoen exemplaren van de in Frankrijk ontwikkelde rpg Clair Obscur: Expedition 33 verkocht.

Dit binnen de eerste twaalf dagen sinds de game is uitgekomen, zo heeft ontwikkelaar Sandfall Interactive op social media laten weten.

Clair Obscur: Expedition 33 speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

De debuutgame van de Franse ontwikkelaar Sandfall Interactive is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Je kunt hier de PU-review van Dwayne Vrancken vinden: "Met Clair Obscur: Expedition 33 levert Sandfall Interactive een indrukwekkende debuutgame af. De Fransen meten zich in deze unieke rpg met de Japanners, door een fantasierijk, fascinerend en ronduit vreemd verhaal te combineren met meeslepende combat en een memorabele party. Het levert een bijzondere en onwaarschijnlijke smeltkroes op van westerse en Japanse rpg’s in één prettig pakketje."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!