Dead Cells tien miljoen keer verkocht, meer updates gepland
Gamer.nl
Nieuws

Dead Cells tien miljoen keer verkocht, meer updates gepland

Tot in 2025

Indie-game Dead Cells is meer dan tien miljoen keer verkocht.

Dat hebben ontwikkelaars Motion Twin en Evil Empire aangekondigd. De eerste was de ontwikkelaar van de oorspronkelijke game, terwijl de tweede de ontwikkeling van updates op zich heeft genomen. De roguelike verscheen oorspronkelijk in 2018.

Daarbij maakten de ontwikkelaars ook bekend dat er voorlopig nog genoeg updates op de planning staan voor de indie-hit. "Na het succes van Dead Cells: Return to Castlevania", zegt het bedrijf, verwijzend naar de nieuwste, betaalde dlc voor de game, "heeft Evil Empire een pad voor de toekomst van de hele titel onderzocht."

"Met jaren aan succesvolle updates en uitbreidingen nadat het de live operatie van Dead Cells in 2019 overnam, sleutelt de studio aan zijn bewezen methodes en experimenteert het met ideeën voor toekomstige updates en nieuwe manieren voor fans om van een van hun favoriete roguelikes te genieten."

In een interview met Gamesindustry.biz zegt Evil Empires CEO Steve Filby dat er nog content op de planning staat tot het einde van 2024. De studio is ook bezig met twee nog onaangekondigde games gebaseerd op bestaande series. "We hebben getekend met twee IP-houders om de volgende delen van deze echt gigantische gameseries te maken."

Om welke series het gaat, is niet bekend. De eerste zou volgend jaar in Early Access moeten verschijnen, terwijl de tweede staat gepland voor 2025.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!