Death Stranding 2 bevat veel meer gameplayopties
Game wordt al liefkozend 'Metal Gear Solid 6' genoemd
Uit nieuwe previews van Death Stranding 2: On the Beach blijkt dat spelers veel meer gameplayopties dan in het origineel voorgeschoteld krijgen.
Diverse websites gingen onlangs aan de slag met een uitgebreide previewsessie van Death Stranding 2: On the Beach. Hieronder zijn enkele video's te zien met nieuwe gameplaybeelden en informatie.
Zo wordt duidelijk dat de game veel meer gameplayopties zal bevatten voor spelers om bijvoorbeeld stealth te gebruiken. De game zou ook een stuk sneller actievol worden dan het origineel, en wapens, items en skills kunnen via een menu geüpgraded worden. Het is daarbij duidelijk dat de game zich in Australië afspeelt.
Ook nieuw is dat spelers een muzieklijst kunnen maken met in-game muziek om zo op bijna elk moment naar muziek te luisteren - een optie die in de eerste Death Stranding ontbrak. Een voorwaarde is wel dat het gebied waar men muziek wil luisteren aangesloten is aan het Chiral-netwerk.
Impressies zijn in ieder geval zeer positief, ook van journalisten die de eerste Death Stranding niet geweldig vonden, en Eurogamer noemt het spel zelfs "Metal Gear Solid 6".
Er is daarnaast een speciale DualSense-controller gebaseerd op Death Stranding 2 onthuld. De PlayStation 5-controller gaat 84,99 euro kosten en is vanaf 22 mei om 10:00 uur te bestellen via de PlayStation Direct-winkel. Hieronder is een foto van de controller te zien.
Death Stranding 2: On the Beach komt op 26 juni naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.
Ondergetekende beloonde de eerste Death Stranding met een 9,5: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."