Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt
Gamer.nl
Nieuws

Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt

En Henry krijgt een mullet

Tijdens een livestream op Twitch heeft ontwikkelaar Warhorse Studios een aantal details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 vrijgegeven. Ook werden er nieuwe customization-opties laten zien.

Tijdens de livestream - die hier terug te zien is - ging een aantal ontwikkelaars in op de nieuwe content die spelers te wachten staat. Zo werd er verteld over de Hardcore Mode van het spel, en wat die zoal aanpast ten opzichte van een normale playthrough. De modus wordt beschreven als een ‘moeilijkere en immersieve manier om het spel te ervaren’. 

Dit wordt bereikt door bepaalde ui-elementen, zowel binnen als buiten gevechten, te beperken. Ook wordt het navigeren van de wereld moeilijker gemaakt, gezien de speler zijn huidige locatie niet kan zien op de kaart, het kompas niet meer naar het noorden, zuiden, oosten of westen wijst en is fast travel niet meer beschikbaar. Daarbij kunnen spelers het zichzelf nog moeilijker maken door ‘perks’ te selecteren die de speelwijze ‘drastisch veranderen’.

Buiten de hardcore-modus werd ook laten zien hoe spelers het uiterlijk van het hoofdpersonage Henry of Skalitz aan kunnen passen na een toekomstige update. Er werden meerdere opties voor nieuwe haarstijlen en gezichtshaar laten zien. Wanneer de customization-opties en Hardcore Mode toegevoegd worden aan Kingdom Come: Deliverance 2 is nog niet bekend.

Gamer.nl-redacteur Marvin Toepoel reviewde Kingdom Come: Deliverance 2. Hij bekroonde de game met een 9 en had er het volgende over te zeggen:

Kingdom Come: Deliverance 2 is ontroerend, hilarisch en een indrukwekkende onderdompeling in het leven van de middeleeuwse mens. De spelwereld is adembenemend, haar personages zijn stuk voor stuk memorabel, de game zit vol fantastische details en biedt daarbovenop een geweldig gevoel van progressie. Waar Kingdom Come 1 nog een ruwe culthit was, blijkt het vervolg een van de beste rpg’s van deze consolegeneratie.” 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Balatro is een van de PlayStation Plus Essential-games van mei
Gamer.nl
Nieuws

Balatro is een van de PlayStation Plus Essential-games van mei

Ook Ark: Survival Ascended en Warhammer 40,000: Boltgun komen er aan

Sony heeft bekendgemaakt wat de PlayStation Plus Essential-games van mei zijn. De prijswinnende pokergame Balatro is er een van.

De PlayStation Plus Essential-games van mei werden gisteren via PlayStation Blog aangekondigd. Balatro voor PS5 en PS4 is daarbij mogelijk de meest in het oog springende toevoeging. Het gaat om een roguelike waarin spelers decks bouwen en pokeren. Men kan verschillende soorten kaarten verkrijgen en daarmee combo's creëren om hoge scores te halen.

De andere games die komende maand geclaimd kunnen worden, zijn de snelle first-person shooter Warhammer 40,000: Boltgun - zowel voor PS5 als PS4 - en Ark: Survival Ascended. Laatstgenoemde game is een remaster van Ark: Survival Evolved. De game zal alleen via PS5 beschikbaar zijn.

Alle drie de hierboven genoemde PlayStation Plus Essential-games zijn vanaf 6 mei beschikbaar om te claimen voor alle PlayStation Plus-leden. Tot die tijd kan men Robocop: Rogue City, The Texas Chainsaw Massacre en Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory claimen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei
Gamer.nl
Nieuws

Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei

Gratis speelbaar op consoles en pc

Op 22 mei gaat de gratis open bèta van Splitgate 2 van start op pc en consoles.

Dat heeft 1047 Games aangekondigd. Eerder werd er al een gesloten alfatest gehouden, maar de bèta komt voor iedereen beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series-consoles, PlayStation 4, Xbox One, Steam en Epic Games Store. Daarbij bevat het spel cross-play op alle systemen.

De open bèta bevat meer dan vijftien multiplayermaps – waaronder twee nieuwe Onslaught-maps voor 24 spelers, genaamd Drought en Fracture – meer dan 25 wapens en meer dan tien modi, waaronder de terugkeer van de geprezen modus Takedown.

De eerste Splitgate verscheen in 2019 en draaide om het gebruik van portalen tijdens de multiplayergevechten. De game werd voor een deel ontwikkeld als een schoolproject en werd uiteindelijk meer dan 22 miljoen keer gedownload op pc en consoles.

Het vervolg draait geheel op Unreal Engine 5. In Splitgate 2 doen spelers mee aan de zogeheten Sol Splitgate League in de toekomst, wat zich uit in vier-tegen-vier-gevechten met een eerstepersoonsaanzicht en zoals gezegd het gebruik van portalen om de vijand te slim af te zijn. Spelers kunnen deze portalen met een geweer creëren.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!