Dying Light: The Beast-release met vier weken uitgesteld
PU.nl
Nieuws

Dying Light: The Beast-release met vier weken uitgesteld

Het geeft de ontwikkelaar de tijd om 'de puntjes op de i te zetten'

Techland heeft Dying Light: The Beast met vier weken uitgesteld. De game komt nu op 19 september uit.

Het spel stond eigenlijk gepland voor een release op 21 augustus, maar dat wordt nu dus vier weken later. Volgens de ontwikkelaar was altijd al het hoofddoel om van The Beast de beste Dying Light-game tot nu toe te maken. "Om dat doel te eren hebben we besloten om de releasedatum te verschuiven naar 19 september, zodat we de puntjes op de i kunnen zetten."

Het bedrijf claimt te hebben geluisterd naar feedback van spelers en journalisten die onlangs previews hebben geschreven. "Met de vier extra weken kunnen we laatste details aanpakken die het verschil maken tussen goed en geweldig." Techland zou vooral de balans van gameplayelementen willen aanpakken, de user interface willen verduidelijken en de physics willen verbeteren.

Dying Light: The Beast is een losstaande nieuwe game in de Dying Light-reeks. In het spel keert Kyle Crane terug, het hoofdpersonage uit de eerste Dying Light. Stemacteur Roger Craig Smith zal wederom de stem van Kyle inspreken. In de game wordt Kyle bevrijd nadat er jaren experimenten op hem zijn gedaan door de hierboven genoemde Baron. Naast de gebruikelijke zombies loert er ook iets in het plaatselijke bos.

De game moet ongeveer twintig uur aan content bieden. Dying Light: The Beast begon als uitbreiding op Dying Light 2, maar Techland liet eerder al weten dat de content dusdanig uitgebreid werd dat het na enkele jaren uitgroeide tot een losstaande game. het spel verschijnt op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Mensen die de Ultimate Edition van Dying Light 2 hebben gekocht, ontvangen de game gratis.

Simon was een van de journalisten die onlangs met de game aan de slag mocht. In zijn preview schreef hij het volgende: "Gaat het misschien na dat handjevol eerste uren heel erg diep? Ik betwijfel het. Is er ergens nog iets mis? Nou ja, het blijft Techland. Technisch loop je dus hier en daar wel tegen wat fratsen aan, maar niets dat mij persoonlijk heel erg stoorde. Buiten het feit dat doodgaan me standaard weer hé-le-maal naar m’n thuisbasis wierp, waarna ik dan weer een pleuriseind moest rennen/rijden/rammen om terug te komen bij hetgeen waar ik mee bezig was. Dat stoorde me bijzonder erg, zeker omdat je in zo’n open spelwereld niet wil dat zoiets lulligs je weerhoudt van lekker experimenteren met af en toe té sterke vijanden, of een extra grote groep van die hersenvreters. Geef me een checkpointje extra hier en daar en we praten nergens meer over."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou