Eerste beelden Assassin's Creed Mirage getoond
Gamer.nl
Nieuws

Eerste beelden Assassin's Creed Mirage getoond

Ubisoft heeft tijdens de Ubisoft Forward-presentatie Assassin's Creed Mirage officieel uit de doeken gedaan.

Informatie over Mirage werd afgelopen weken al gelekt en vorige week dinsdag bevestigde Ubisoft het bestaan van Assassin's Creed Mirage. Tijdens de Forward-presentatie was het dan eindelijk tijd om meer van de game te tonen.

De game speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, die we kennen uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla zien we Basim als een meester assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan - ingesproken door actrice Shoreh Aghdashloo en leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin. 

Ontwikkelaar Ubisoft Bordeaux laat weten veel inspiratie te halen uit de eerste Assassin's Creed. Zo is het verhaal stukken lineairder en legt de gameplay focus op stealth. Basim heeft verschillende tools tot zijn beschikking zoals mijnen en gifblaaspijltjes. Hoewel de rpg-elementen uit vorige games niet meer aanwezig zijn, kunnen spelers alsnog hun tools upgraden. 

Parkour is ook op de schop genomen. Zo kan Basim verschillende palen gebruiken om de hoek om te draaien of om grote afstanden af te leggen door zichzelf te lanceren. De gameplay van Mirage moet sneller en leniger worden, niet alleen bij parkour, ook bij de combat. 

Assassin's Creed Mirage verschijnt in 2023 voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc. Een precieze releasedatum werd niet gegeven, maar eerdere geruchten wijzen op een release in de lente.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!