Final Fantasy 16-producer reageert op kritiek over gebrek aan diversiteit in de game
PU.nl
Nieuws

Final Fantasy 16-producer reageert op kritiek over gebrek aan diversiteit in de game

De producer van Final Fantasy 16, Naoki Yoshida, heeft gereageerd op de kritiek die mensen hebben op het gebrek aan diversiteit in de game. Afgelopen tijd spraken meerdere fans hun onvrede uit over de nieuwste titel uit de Final Fantasy-reeks, omdat er te weinig personages van kleur zouden zijn.

In een interview met IGN werd de producer direct gevraagd naar de diversiteit van personages in de game. Yoshida antwoordde daarop: “Het concept van de game is vanaf het begin gebaseerd geweest op Europa in de middeleeuwen. Hiervoor hebben we gekeken naar historische, culturele, politieke en etnologische standaarden die toentertijd gangbaar waren.”

Yoshida gaf tijdens het interview een disclaimer dat zijn antwoord veel fans “waarschijnlijk gaat teleurstellen”, vooral wie hoge verwachtingen had van zijn reactie. “Dankzij de geografische, technische en geopolitieke beperkingen van de setting waarvoor wij als ontwikkelaar hebben gekozen, kon het niet anders dat de wereld van Valisthea niet zo divers zou zijn als de wereld van nu.”

Volgens Yoshida was het creëren van een wereld met personages van verschillende etniciteiten wel een belangrijk punt, maar zou dit in hun wereld te geforceerd overkomen. Ondanks dat Final Fantasy 16 een fantasiegame is, is het verhaal wel geworteld in de realiteit, vertelt hij.

Op internet reageren meerdere mensen woest op de verklaring van de producer. Mensen verbazen zich over hoe de ontwikkelaars zich strikt willen houden aan historische feiten, terwijl de game overduidelijk plaatsvindt in een fictieve wereld met fantasiewezens. Daarnaast zou zijn claim over Europa in de middeleeuwen niet kloppen, omdat er wel degelijk mensen van kleur in dat werelddeel leefden gedurende die periode.

Final Fantasy 16 komt ergens in 2023 uit op PlayStation 5. De game vindt plaats in het fictieve continent Valisthea, welke is verdeeld in zes fracties die met elkaar in conflict raken over de spreiding van een ziekte genaamd Blight.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!