Final Fantasy 16-verkoop voldoet niet aan hoogste verwachtingen van Square Enix
PU.nl
Nieuws

Final Fantasy 16-verkoop voldoet niet aan hoogste verwachtingen van Square Enix

Winst van bedrijf is flink gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar

Square Enix heeft laten weten dat de verkoop van Final Fantasy 16 niet aan de hoogste verwachtingen van het bedrijf voldoet.

Directeur Takashi Kiryu zou dit hebben verteld tijdens een gesprek met investeerders na het bekendmaken van diens kwartaalcijfers, zo meldt Bloomberg. Het bedrijf zag een stijging van 14,4 procent in omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar een daling in winst van 78,5 procent.

Kiryu's opmerking dat de verkoop van Final Fantasy 16 niet aan de hoogste verwachtingen van Square Enix voldoet is opvallend, aangezien de game in een krappe week meer dan drie miljoen keer werd verkocht. Kiryu meldde daarnaast dat de tegenvallende verkoop te wijten valt aan de relatief langzame overstap van gamers naar PlayStation 5.

De daling in winst is volgens Square Enix daarnaast ook te wijten aan de stevige concurrentie in de mobiele markt te wijten, alsmede de hoge productiekosten van grootschalige games. Ook de opbrengsten van mmo's - waarbij Final Fantasy 14 de grootste game van de uitgever binnen het genre is - valt lager uit dan dezelfde periode vorig jaar.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers en het gesprek met investeerders daalde de Japanse koers van Square Enix-aandelen met bijna vijftien procent - de laagste prijs sinds mei 2022.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst
PU.nl
Nieuws

'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst

Vanaf 20 mei verkrijgbaar voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

GSC Game World komt met een zogeheten 'Enhanced Edition' van het vorig jaar uitgekomen Stalker: Legends of the Zone Trilogy.

Het gaat om remasters van de drie games in de collectie voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In de op 20 mei uitkomende Enhanced Edition krijgen de aanwezige games betere belichtingen en reflecties, opgeschaalde texctures en een mooiere lucht en water. Ook de filmpjes zien er beter uit. Daarbij kan men zowel op pc als consoles mods gebruiken.

Verder kunnen PS5-, PS5 Pro- en Series X-spelers kiezen tussen Quality- (4K en 30 fps), Balanced- (opgeschaalde 4K en 40 fps), Performance- (opgeschaalde 4K en 50 fps) en Ultra Performance-modi (opgeschaalde 2K en 120 fps). Consolespelers kunnen ook muis en toetsenbord gebruiken en de pc-versie is geschikt gemaakt voor Steam Deck.

Mensen die de oorspronkelijke versie van Legens of the Zone al hebben aangeschaft ontvangen alle verbeteringen van de Enhanced Edition gratis. Op pc kunnen de oorspronkelijke versies van de games samen met de verbeteringen aangeschaft worden.

Stalker: Legends of the Zone Trilogy kwam in maart 2024 uit op PlayStation en Xbox (en later in het jaar ook op Switch), en bevat Stalker: Shadow of Chernobyl, Stalker: Clear Sky en Stalker: Call of Pripyat - oftewel alle Stalker-games behalve het eind vorig jaar verschenen Heart of Chornobyl. De Stalker-games brengen spelers naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder
PU.nl
Nieuws

Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder

Wereldwijd zijn er inmiddels 94 miljoen abonnees

Het Netflix-abonnement waarbij mensen voor een iets lagere prijs advertenties te zien krijgen, blijkt steeds populairder te worden. Er zijn wereldwijd inmiddels 94 miljoen abonnees van dit specifieke abonnement.

Dat is een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden, toen er nog zo'n 40 miljoen abonnees van het reclame-abonnement waren. Afgelopen november stond de teller al op 70 miljoen abonnees.

Netflix laat dan ook weten aan nieuwe reclamesoorten te werken. Zo moeten er bijvoorbeeld halverwege een film of serie interactieve reclames getoond worden, en kunnen er ook advertenties worden getoond wanneer een programma wordt gepauzeerd. Deze nieuwe reclametypes moeten uiterlijk eind volgend jaar uitgerold worden.

In Nederland en België is op moment van schrijven nog geen Netflix-abonnement met reclames beschikbaar, maar gezien de groeiende populariteit lijkt het een kwestie van tijd voordat het ook hier beschikbaar komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!