Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld
Gamer.nl
Nieuws

Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld

'Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn'

Het vorige week uitgekomen Skull Island: Rise of Kong is blijkbaar in een jaar tijd ontwikkeld.

Dat hebben werknemers van ontwikkelaar IguanaBee van de game onthuld aan The Verge. "Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn", aldus een anonieme ontwikkelaar. Er zouden niet meer dan twintig werknemers aan de game hebben gewerkt.

Skull Island: Rise of Kong kreeg op release veel kritiek te verduren op het internet. Gamers hekelden de de graphics, animaties en gameplay. Het opvallend korte ontwikkeltraject mag dan ook geen verrassing heten. Het spel werd door sommigen dan ook de slechtste game van het jaar genoemd.

Volgens een voormalige werknemer van de ontwikkelaar is het "gebruikelijk" dat spellen die voor GameMill worden gemaakt, relatief weinig tijd en financiële middelen ter beschikking komen.

De ontwikkelaars zouden sinds februari dit jaar in 'crunch-mode' hebben gezeten om de game zo ver mogelijk af te krijgen. Een anonieme bron: "Ik stond sinds eind februari op de automatische piloot omdat alle hoop verloren was."

Hieronder zijn enkele tweets te zien van spelers van de game.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hideo Kojima heeft een concept bedacht voor Death Stranding 3
Gamer.nl
Nieuws

Hideo Kojima heeft een concept bedacht voor Death Stranding 3

Hij gaat de game zelf echter niet ontwikkelen.

Hideo Kojima heeft aangegeven een concept te hebben bedacht voor een nieuwe Death Stranding-game. Hij zal deze zelf echter sowieso niet ontwikkelen.

Dat liet hij weten tijdens een vragensessie met journalisten (waar onder andere Eurogamer bij aanwezig was). Hij legt daarin uit dat het aankomende Death Stranding 2: On the Beach een concept genaamd Plate Gates gebruikt, wat er voor zorgt dat eventuele toekomstige Death Stranding-games zich op elke plek ter wereld af kunnen spelen.

Kojima vertelt dat hij eerst van plan was om Death Stranding 2 dezelfde setting te geven als het origineel - oftewel de UCA (United Cities of America). Uiteindelijk besloot hij hier echter niet voor te gaan, omdat hij niet juist voelde om dezelfde setting voor het vervolg te gebruiken. In plaats daarvan besloot hij dat het vervolg zich in Australië moest afspelen.

Daar bedacht hij Plate Gates voor, dat als een soort portaal naar andere continenten dient. "Daarmee kunnen we in feite een eindeloze hoeveelheid vervolgen maken! Ik heb daar zelf geen plannen voor, maar heb al wel een concept voor nog een vervolg bedacht. Ik ga die zelf niet maken, maar misschien kan iemand anders er mee aan de slag gaan."

Voordat het zover is komt op 26 juni eerst Death Stranding 2: On the Beach uit voor PlayStation 5. Er kwamen vandaag diverse (video)previews online met meer informatie over de game. Lees daar hier meer over.

Kojima heeft na de release van Death Stranding 2 in ieder geval nog genoeg hooi op zijn vork. Zo komt er een film gebaseerd op Death Stranding die gemaakt wordt door filmbedrijf A24, werkt hij aan de horrorgame OD en maakt hij een spionagethriller genaamd Physint voor PlayStation.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding 2 bevat veel meer gameplayopties
Gamer.nl
Nieuws

Death Stranding 2 bevat veel meer gameplayopties

Game wordt al liefkozend 'Metal Gear Solid 6' genoemd

Uit nieuwe previews van Death Stranding 2: On the Beach blijkt dat spelers veel meer gameplayopties dan in het origineel voorgeschoteld krijgen.

Diverse websites gingen onlangs aan de slag met een uitgebreide previewsessie van Death Stranding 2: On the Beach. Hieronder zijn enkele video's te zien met nieuwe gameplaybeelden en informatie.

Zo wordt duidelijk dat de game veel meer gameplayopties zal bevatten voor spelers om bijvoorbeeld stealth te gebruiken. De game zou ook een stuk sneller actievol worden dan het origineel, en wapens, items en skills kunnen via een menu geüpgraded worden. Het is daarbij duidelijk dat de game zich in Australië afspeelt.

Ook nieuw is dat spelers een muzieklijst kunnen maken met in-game muziek om zo op bijna elk moment naar muziek te luisteren - een optie die in de eerste Death Stranding ontbrak. Een voorwaarde is wel dat het gebied waar men muziek wil luisteren aangesloten is aan het Chiral-netwerk.

Impressies zijn in ieder geval zeer positief, ook van journalisten die de eerste Death Stranding niet geweldig vonden, en Eurogamer noemt het spel zelfs "Metal Gear Solid 6".

Er is daarnaast een speciale DualSense-controller gebaseerd op Death Stranding 2 onthuld. De PlayStation 5-controller gaat 84,99 euro kosten en is vanaf 22 mei om 10:00 uur te bestellen via de PlayStation Direct-winkel. Hieronder is een foto van de controller te zien.

Death Stranding 2: On the Beach komt op 26 juni naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. 

Ondergetekende beloonde de eerste Death Stranding met een 9,5: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!