Gerucht: Geen betaalde marketingplannen meer voor Marathon
Speculatie over een aankomend uitstel laait op
De eerder geplande betaalde marketingplannen voor het aankomende Bungie-spel Marathon zouden zijn geannuleerd.
Dat claimde journalist Colin Moriarty in de Sacred Symbols-podcast (via Insider Gaming). "Ik heb van iemand die bekend is met de marketingplannen in een belangrijke buitenlandse markt vernomen dat er helemaal geen plannen meer zijn om betaalde marketing voor Marathon te doen. Ik weet niet of die plannen beïnvloed zijn door wat er recentelijk is gebeurd, of dat dit altijd al de bedoeling was, maar het is een vrij onconventionele situatie voor zo'n grote game."
Aangezien sommige fans al vermoeden dat Marathon niet de geplande releasedatum later dit jaar gaat halen, halen de geruchten over een gebrek aan marketingplannen niet de angel uit deze speculatie. Bungie en Sony zelf hebben echter nog niet gereageerd op deze geruchten.
De laatste weken komt Marathon vooral negatief in het nieuws. Er kwam een aanklacht van artiest Fern '4nt1r34l' Hook naar buiten, omdat Bungie illustraties van deze persoon heeft gebruikt voor de aankomende game Marathon. Bungie gaf toe dat dit is gebeurd, gevolgd door een livestream waarin door deze situatie geen nieuwe beelden van de game werden uitgezonden. Ook gaan er geruchten dat er een hoop onvrede en onzekerheid bestaat binnen Bungie.
Marathon staat vooralsnog in ieder geval gepland voor een release op 23 september voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.
In dezelfde podcast als waar over de marketingplannen van Marathon werd gepraat, werd overigens ook gemeld dat een geheime pre-alfatest van Fairgames - een andere aankomende liveservicegame van Sony - vooral negatieve reacties op heeft geroepen.