Gerucht: Geen betaalde marketingplannen meer voor Marathon
PU.nl
Nieuws

Gerucht: Geen betaalde marketingplannen meer voor Marathon

Speculatie over een aankomend uitstel laait op

De eerder geplande betaalde marketingplannen voor het aankomende Bungie-spel Marathon zouden zijn geannuleerd.

Dat claimde journalist Colin Moriarty in de Sacred Symbols-podcast (via Insider Gaming). "Ik heb van iemand die bekend is met de marketingplannen in een belangrijke buitenlandse markt vernomen dat er helemaal geen plannen meer zijn om betaalde marketing voor Marathon te doen. Ik weet niet of die plannen beïnvloed zijn door wat er recentelijk is gebeurd, of dat dit altijd al de bedoeling was, maar het is een vrij onconventionele situatie voor zo'n grote game."

Aangezien sommige fans al vermoeden dat Marathon niet de geplande releasedatum later dit jaar gaat halen, halen de geruchten over een gebrek aan marketingplannen niet de angel uit deze speculatie. Bungie en Sony zelf hebben echter nog niet gereageerd op deze geruchten.

De laatste weken komt Marathon vooral negatief in het nieuws. Er kwam een aanklacht van artiest Fern '4nt1r34l' Hook naar buiten, omdat Bungie illustraties van deze persoon heeft gebruikt voor de aankomende game Marathon. Bungie gaf toe dat dit is gebeurd, gevolgd door een livestream waarin door deze situatie geen nieuwe beelden van de game werden uitgezonden. Ook gaan er geruchten dat er een hoop onvrede en onzekerheid bestaat binnen Bungie.

Marathon staat vooralsnog in ieder geval gepland voor een release op 23 september voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In dezelfde podcast als waar over de marketingplannen van Marathon werd gepraat, werd overigens ook gemeld dat een geheime pre-alfatest van Fairgames - een andere aankomende liveservicegame van Sony - vooral negatieve reacties op heeft geroepen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Een uitgebreide introductie tot MindsEye
PU.nl
Nieuws

Een uitgebreide introductie tot MindsEye

De game moet na release constant nieuwe content ontvangen

Met de release van MindsEye die over enkele weken volgt heeft Build a Rocket Boy een 'introductietrailer' van de game uitgebracht waarin verschillende facetten van het spel worden getoond en besproken.

De video kan hieronder worden bekeken. MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen.

Naast de nieuwe video heeft de ontwikkelaar laten weten dat spelers vanaf release meteen hun eigen creaties kunnen maken en via de game kunnen aanbieden. Denk aan nieuwe missies en complete scenario's. Dit moet er voor zorgen dat er een constante stroom aan nieuwe content in de game wordt toegevoegd, al zal de ontwikkelaar zelf naar eigen zeggen ook nieuwe missies en andere content blijven toevoegen.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro. Onlangs werden de systeemeisen van de pc-versie van de game onthuld.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sommige consumenten hebben de Switch 2 al in handen
PU.nl
Nieuws

Sommige consumenten hebben de Switch 2 al in handen

Switch-games spelen kan echter pas nadat er een update is gedownload

De Nintendo Switch 2 is al verkocht aan sommige consumenten. Ze kunnen alleen nog niets met de console doen, omdat er eerst een verplichte update voor moet verschijnen.

Iemand plaatste gisteren een korte video op YouTube waarop te zien is dat de persoon in kwestie in het bezit is van een Switch 2. Gezien de verpakking is de console waarschijnlijk in de Verenigde Arabische Emiraten verkocht - ruim een week voordat de console officieel uitkomt.

Nieuwsverzamelaar Wario64 heeft daarnaast laten weten dat iemand anders ook de Switch 2 al heeft gekocht. Deze persoon zou bewijsmateriaal aan Wario64 hebben geleverd. "Ik mag de foto's niet plaatsen, maar ik kan wel laten weten dat wanneer ze een Switch 1-game proberen op te starten, een bericht krijgen dat ze de console aan het internet moeten verbinden en een update moeten downloaden."

Die update komt waarschijnlijk pas op releasedag beschikbaar. Dat betekent dat alle Switch 2-eigenaren een update moeten downloaden voordat ze Switch-games spelen. Het is niet bekend of dit ook voor Switch 2-spellen geldt - die lijken nog niemand in het bezit te hebben.

Gisteren werden er al foto's geplaatst van winkels die Switch 2-consoles binnen kregen. Het mag dus geen grote verrassing heten dat er wereldwijd enkele voorbeelden naar buiten komen van verkoopembargo's die worden geschonden.

Op 5 juni komt de Nintendo Switch 2 officieel uit. De console gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!