Geschil tussen Bungie en kunstenares over gestolen werk in Marathon opgelost
PU.nl
Nieuws

Geschil tussen Bungie en kunstenares over gestolen werk in Marathon opgelost

Aldus de kunstenares van wie het werk is gestolen

Het geschil tussen een kunstenares en Bungie over gestolen werk dat in Marathon zat is opgelost.

Eerder dit jaar beschuldigde de Schotse kunstenares Fern '4nt1r34l' Hook Bungie van het stelen van haar werk voor het gebruik van assets in de alfatest van Marathon. Bungie gaf toe dat de claim klopte en dat een voormalige werknemer van het bedrijf verantwoordelijk was voor de diefstal.

De kunstenares in kwestie heeft nu op social media laten weten dat het geschil "is opgelost in samenwerking met Bungie en Sony Interactive Entertainment". Details over wat deze oplossing precies inhoudt werden niet gegeven. Mensen speculeren dat er een bedrag is betaald aan de kunstenares, maar dit is nergens bevestigd.

Marathon stond eigenlijk gepland voor een release op 23 september dit jaar voor PS5, Xbox Series-consoles en pc, maar werd afgelopen juni voor onbepaalde tijd uitgesteld na veel negatieve feedback van testers.

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou