God of War-acteur ontkent te hebben gehint naar aankomend nieuws
PU.nl
Nieuws

God of War-acteur ontkent te hebben gehint naar aankomend nieuws

Christopher Judge, de stemacteur achter God of War-hoofdfiguur Kratos, ontkent dat hij gehint zou hebben naar aankomend nieuws rondom de franchise. Eerder deed hij allerlei teasende uitspraken over God of War in een TikTok-livestream.

In die livestream zei Judge dat "de komende twee weken volzitten met aankondigingen en allerlei toffe dingen". Hij sloot die aankondiging af met het woordje "boy", een veelgebruikte uitdrukking van Kratos.

Vanzelfsprekend begonnen veel God of War-fans meteen te speculeren over eventuele nieuwe aankondigingen. Zo valt de dertigste verjaardag van PlayStation binnen de tijdspanne van twee weken, en komen ook The Game Awards eraan, waar doorgaans veel aankondigingen worden gedaan. Er werd vooral gespeculeerd over de komst van een remaster-bundel van de eerste drie God of War-games.

Judge beklemtoont nu dat hij absoluut niet aan het hinten was naar God of War-nieuws. "Je kan niet hinten naar iets waar je niks van afweet", zegt hij op X. "Ik ga een aankondiging doen in de nabije toekomst, maar ik kan verzekeren dat niets daarvan te maken heeft met onze geliefde God of War." De stemacteur zegt dat hij net zoveel weet als de fans.

View post on X

Er bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat Judge terug moest komen op zijn woorden van PlayStation, die een bepaalde aankondiging willen verhullen. Maar het is de vraag of je daar als fan op moet gaan rekenen.

De God of War-serie bestaat al sinds 2005. Sinds 2018 hebben de games een behoorlijke vernieuwing in stijl gekregen. Zowel God of War (2018) als God of War: Ragnarök (2022) spelen meer in op Noorse mythologie dan Griekse mythologie, wat voorheen het geval was.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!