God of War-componist bestempelt zijn werk aan de reeks als 'compleet'
PU.nl
Nieuws

God of War-componist bestempelt zijn werk aan de reeks als 'compleet'

Hij sluit echter niet uit dat hij in de toekomst weer meewerkt

God of War-componist Bear McCreary, die de soundtracks van de twee meest recente God of War-games heeft gecomponeerd, noemt zijn werk aan de franchise 'compleet'.

De componist van God of War (2018) en God of War Ragnarök meldde dit in een interview met VGC, waarin hij vertelde over zijn aanwezigheid op de God of War 20th Anniversary Retrospective Gallery. In deze galerij in de Verenigde Staten wordt het twintigjarige bestaan van de franchise gevierd met de vertoning van artwork en andere gerelateerde objecten en de aanwezigheid van diverse ontwikkelaars en acteurs.

"In de ruimte zag ik het bladmuziek van God of War en Ragnarök op de muur - met mijn handtekening zoals ik ze aan Santa Monica Studio heb gegeven - en ik besefte mij dat ik hier aan heb bij mogen dragen", aldus McCreary.

De componist vervolgt: "Zelfs met de Valhalla-dlc (voor God of War Ragnarök) is er een afsluitend filmpje dat erg belangrijk voor mij was om van muziek te voorzien. Het geeft een soort van afsluiting aan Kratos' verhaal. Daarom voelt het ook alsof mijn bijdrages, beginnend bij E3 2016 helemaal naar Valhalla, compleet is. Ik voel me compleet. Ik heb het gevoel dat ik een verhaal heb kunnen vertellen."

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat McCreary nooit meer aan de God of War-reeks mee zal werken. "Als iets muziek nodig heeft in de toekomst, hebben ze mijn nummer. Iedereen heeft mijn nummer, ik ben erbij. Ik ben erg trots op mijn werk."

Vooralsnog is er geen nieuw God of War-deel aangekondigd. Wel is duidelijk dat er een Amazon Prime-serie gebaseerd op de games gemaakt wordt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!