Grand Theft Auto 6 krijgt mogelijk user generated content
PU.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 krijgt mogelijk user generated content

GTA 6 wordt mogelijk een gigantisch metaverse platform

Rockstar Games zou met de grootste content creators ter wereld overleggen over de mogelijkheid om door hen gecreëerde content aan Grand Theft Auto 6 toe te voegen.

Dat claimt online handelsmagazine Digiday (via VGC), dat met drie insiders uit de industrie zegt te hebben gesproken. Rockstar zou plannen hebben om content creators hun eigen ervaringen binnen de Grand Theft Auto 6-spelwereld te laten creëren en delen. Dit om een ietwat vergelijkbare metaverse-omgeving te creëren als in Roblox en Fortnite, waarin content creators ook hun eigen ervaringen kunnen genereren en daar in sommige gevallen zelfs geld aan kunnen verdienen.

De afgelopen jaren is roleplaying in Grand Theft Auto 5 en diens online modus uiterst populair geworden. Met mods wordt de game dusdanig aangepast dat er nieuwe gamemodi, een uitgebreidere inventaris en allerlei elementen die het echte leven simuleren beschikbaar zijn. Mogelijk heeft Rockstar interesse in het creëren van een officiëlere manier om dit in GTA 6 mogelijk te maken.

Dat zou in ieder geval verklaren waarom het bedrijf in 2023 CFX.RE opkocht. Dit is het team achter de grootste roleplay- en creator-communities binnen de games GTA 5 en Red Dead Redemption 2 - oftewel FiveM en Red M. "Door met ze samen te werken gaan we nieuwe manieren vinden om deze geweldige community te ondersteunen en de services die ze bieden te verbeteren voor ontwikkelaars en spelers", zo meldde Rockstar toen.

Digiday over de gesprekken die Rockstar nu met content creators zou houden: "Het is onduidelijk in hoeverre creators baat gaan hebben bij het brengen van hun IP en publiek naar Grand Theft Auto 6 - buiten een aanwezigheid hebben binnen een van 's werelds populairste game-IP's."

Eerder deze maand gaf uitgever Take-Two Interactive wederom aan dat Grand Theft Auto 6 aankomend najaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S uitkomt. Hoewel een pc-versie nog niet is aangekondigd, claimde een topman van accessoirebedrijf Corsair onlangs dat de pc-versie begin 2026 op stapel staat. Dit is echter geenzins bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!