Hell is Us-gameplay toont de kerkers van de game
PU.nl
Nieuws

Hell is Us-gameplay toont de kerkers van de game

Game komt op 4 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc

Er is wederom een nieuwe gameplaytrailer van Hell is Us uitgekomen, die zich ditmaal richt op de kerkers in de game.

In de zeven minuten durende video staan de kerkers centraal. Volgens de ontwikkelaar wil men spelers het gevoel geven dat ze zelf op verkenning gaan zonder dat hun hand wordt vastgehouden Spelers moeten in deze kerkers goed op hun omgevingen letten om zichzelf te oriënteren. Daarbij zou elke kerker een unieke uitstraling hebben.

Hell is Us speelt zich af in een natie waar een burgeroorlog heerst. Ondertussen wordt het land ook aangevallen door mysterieuze wezens die door een gebeurtenis genaamd de 'Calamity' zijn ontstaan. Het hoofdpersonage gebruikt speciale wapens om zich een weg door deze wezens te banen.

De creative director van het spel is Jonathan Jacques-Bellêtete, de voormalige art director bij Eidos Montreal. Hij werkte eerder aan games als Deus Ex: Human Revolution, Mankind Divided en maakte ook artwork voor Marvel's Guardians of the Galaxy. Over Deus Ex gesproken: hoofdpersonage Rémi wordt van een stem voorzien door Elias Toufexis, die ook de stem van Adam Jensen in de Deus Ex-games inspreekt.

Hell is Us verschijnt op 4 september voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Indy ging onlangs al aan de slag met de game en schreef in haar preview het volgende: "Hell is Us neemt het niet zo nauw met de gangbare spelmechanieken. Toen ik voor het eerst hoorde dat je in deze game geen kaart of questmarkers kreeg, vond ik dat best intimiderend. Ik heb namelijk het richtingsgevoel van een aangespoelde potvis - zowel in het echt als in games. Gelukkig dwingt Hell is Us - met z’n donkere, brute wereld - het af om héél goed op te letten."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou