Het nieuwe Gamer.nl: een fris logo
PU.nl
Nieuws

Het nieuwe Gamer.nl: een fris logo

Achter de schermen zijn we druk bezig met het nieuwe Gamer.nl. De komende tijd nemen we je mee door verschillende veranderingen, met vandaag: een fris logo!

Tijd voor een nieuwe site

Wat betekent een nieuwe Gamer.nl eigenlijk? Simpel gezegd vernieuwen we zowel de voor- als achterkant van de site. De achterkant is voor jullie als bezoeker slechts indirect relevant, want die moet vooral ons werk eenvoudiger maken én zorgen dat we beter vindbaar zijn op het wereldwijde web. Niet dat ik overigens weet hoe dat precies in elkaar steekt. Daar hebben we een team van mensen voor - van developers en vormgevers tot SEO-experts.

Die voorkant gaan jullie natuurlijk wel een hoop van merken. Gamer.nl krijgt niet zomaar een nieuw likje verf; de complete indeling van de website krijgt een make-over. Eentje waar lang over is (en nog steeds wordt) nagedacht en goed past bij onze missie: vertellen wat je moet weten in de wereld van videogames, daar context bij bieden en daar ook nog eens iets van vinden ('Gamer.nl, altijd een mening').

Hoe de site eruit gaat zien, en waarom, dat bewaar ik nog even voor een ander moment. Vandaag is het tijd voor een andere onthulling:

Een frisse look

Jawel, zie hierboven het nieuw logo van Gamer.nl. Want laten we eerlijk zijn: het huidige logo - de kleuren van de Oekraïense vlag natuurlijk buiten beschouwing gelaten - was al even aan vervanging toe. Als we er kritisch naar kijken valt een aantal dingen op. Zo is de 'G' die voor het logo staat éxact hetzelfde is als die erachter, waardoor het voor buitenstaanders wellicht lijkt of er 'GGamer.nl' staat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook stralen met name de horizontale pixels 'retrogames' uit, terwijl dat niet enkel is waar Gamer.nl voor staat. We blikken net zo graag vooruit als terug.

Het nieuwe logo is daarom wat speelser, zonder de volwassen uitstraling van de site uit het oog te verliezen. We nemen games serieus, maar vieren ze ook.

Hier een citaat van onze ontwerper Evander Hobbs, die de gedachte achter het design veel beter uit kan leggen dan ik:

"Het oude Gamer-logo was vooral dat: een beetje oubollig. De nieuwe versie moest daarom zo modern en minimalistisch mogelijk worden - zonder natuurlijk games uit het oog te verliezen. Daarom heb ik een Iconisch gamepersonage in de 'G' verwerkt, dat zowel voor gamers als niet-gamers herkenbaar is."

Wees even eerlijk: had je de Pac-Man al eerder gezien? Zelf vinden we het een leuke twist aan de iconische G van Gamer.nl, en eentje die op sociale media zowel herkenbaar als modern is.

En verder

Het doel van deze update is het betrekken van onze bezoekers in onze overgang. Hoewel een groot deel al vaststaat, is er natuurlijk altijd ruimte voor feedback. Voel je daarom vrij om onder deze en toekomstige updates te laten weten wat je vindt. 

Over toekomstige updates gesproken: binnenkort gaan we iets dieper in op het nieuwe kleurenpalet van de website. Daarbij zijn we ook ontzettend benieuwd wat jullie precies vinden, en welke aanpassingen jullie graag zien. Tot de volgende!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!