Insomniac noemt hypothetische Spider-Man 3 'behoorlijk episch'
Gamer.nl
Nieuws

Insomniac noemt hypothetische Spider-Man 3 'behoorlijk episch'

Spider-Man 2 is de snelst verkochte PlayStation Studios-game ooit

De creative director van Marvel's Spider-Man 2, Bryan Intihar, noemt een hypothetische Spider-Man 3 "behoorlijk episch".

Intihar was te gast bij de Friends Per Second-podcast. Daarin vergelijkt hij de eerder uitgekomen Spider-Man-games van Insomniac met Marvel Cinematic Universe-films, en haalt hij een hypothetisch derde deel aan.

"Als Spider-Man 1 en Miles Morales onze Iron Man zijn, en Spider-Man 2 vergelijkbaar is met Civil War, hoe volgen we dat dan op? Ik denk dat het behoorlijk episch kan worden. Maar we gaan het zien."

Hoewel hij niet bevestigt dat Insomniac Games een derde Spider-Man gaat maken, geeft zijn opmerking wel aan dat men bij de ontwikkelaar nadenkt over wat gaat volgen. Gezien de timide manier waarop hij praat tijdens bovenstaande quote, is het ook duidelijk dat Intihar zijn woorden zorgvuldig kiest.

Afgelopen vrijdag is Marvel's Spider-Man 2 uitgekomen op PlayStation 5. Zowel Peter Parker als Miles Morales belangrijke rollen in de game - mensen kunnen schakelen tussen de twee helden. Beide Spider-Mans hebben ook nieuwe moves. Spelers verkennen niet alleen Manhattan, maar ook Queens en Brooklyn in de game.

Sony heeft daarbij vandaag bekendgemaakt dat Spider-Man 2 in de eerste 24 uur meer dan 2,5 miljoen keer is verkocht. Dat maakt het de snelst verkochte PlayStation Studios-game tot dusver.

Erik Nusselder beloonde game met een 8: "Spider-Man 2 is een vervolg volgens het boekje. Het biedt meer van alles wat in de vorige delen zo goed werkte. Dat levert een ontzettend goed en vloeiend speelbaar spel op waar het plezier vanaf spat, maar Insomniac maakt vaak wel de allerveiligste keuzes, waardoor de game niet vaak verrast."

Insomniac gaf eerder deze week aan dat New Game Plus en de mogelijkheid om missies opnieuw te spelen op een later moment aan de game wordt toegevoegd via een update. Overigens kwamen er dit weekend berichten naar buiten dat sommige mensen die de fysieke versie van het spel hebben gekocht, problemen hebben bij de installatie. De problemen lijken zich voornamelijk in Europa voor te doen.

Watch on YouTube
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag
Gamer.nl
Nieuws

Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag

Verkrijgbaar via Steam

Rift Riff, de nieuwe tower-defensegame van de onafhankelijke Nederlandse ontwikkelaar Adriaan de Jongh, is vanaf vandaag verkrijgbaar.

De game, die De Jongh samen met Sim Kaart, Matthijs Koster, Franz LaZerte en Professional Panda ontwikkelt, is vanaf vandaag op Steam verkrijgbaar. In Rift Riff bouwen spelers hun zelfgekozen torens op vooraf bepaalde plekken om golven aan monsters tegen te houden.

Door monsters te verslaan verkrijgen spelers sap om nog meer torens te bouwen tijdens en na gevechten. Daarnaast speelt men zogeheten prisma's vrij, waarmee nieuwe werelden bereikt kunnen worden en nog meer torens vrijgespeeld kunnen worden.

Rift Riff bevat op release vijftien spelwerelden met dertig scenario's (en voor elke scenario een extra uitdaging), vijfentwintig monsters - waaronder enkele bazen en meer content. Dat moet resulteren in tien à vijftien uur aan gameplay.

De Jongh is bekend van eerder verschenen spellen als Hidden Folks, Fingle, Secret Shuffle en Wurdweb. Hij leerde zichzelf games te coderen en richtte in 2011 ontwikkelaar Game Oven op. Nadat de studio in sloot werkte hij samen met verschillende mensen aan allerlei projecten. Op die manier is ook Rift Riff ontstaan. De Jongh richtte ook de Dutch Game Industry Directory op, waarin alle games en gamebedrijven uit Nederland worden bijgehouden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Alex Garland regisseert Elden Ring-film voor A24
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Alex Garland regisseert Elden Ring-film voor A24

Eerste bron van gerucht haalde het weer offline, maar andere insider claimt nu hetzelfde

Volgens geruchten zou Alex Garland - bekend van films als Civil War en Annihilation - voor filmproductiebedrijf A24 een film gebaseerd op Fromsoftware's Elden Ring regisseren.

In eerste instantie bracht een website genaamd Nexus Point News het gerucht naar buiten dat Garland op het punt staat een deal te sluiten om de duurste A24-film tot nu toe te maken gebaseerd op Elden Ring. Het artikel werd kort na publicatie echter weer offline gehaald. Inmiddels heeft de over het algemeen betrouwbare filmjournalist TheInSneider echter geclaimd dat het gerucht inderdaad blijkt te kloppen.

Alex Garland is een gevestigde naam in de filmindustrie en bekend van films als Civil War, Annihilation, Ex Machina en Warfare. Ook heeft hij scripts van films als 28 Days Later, Sunshine en het aankomende 28 Years Later geschreven.

A24 staat al sinds jaar en dag bekend om het uitbrengen van films met een originele insteek en een focus op sterk ontwikkelde personages, van Lady Bird en Moonlight tot Midsommar en Everything Everywhere All At Once. Het productiebedrijf lijkt steeds meer interesse te hebben in gameverfilmingen - het werkt sowieso aan een film gebaseerd op Death Stranding. Hoe dan ook is de Elden Ring-verfilming op moment van schrijven nog niet officieel bevestigd.

Elden Ring verscheen in 2022 - en komt later dit jaar ook op Switch 2 uit - en wordt gezien als een van de meest succesvolle games van Fromsoftware tot nu toe. De game pakt de uitdagende soulslike gameplay uit de Dark Souls- en Demon's Souls-games en plaatst die in een open spelwereld. Multiplayer-spin-off Elden Ring Nightreign verschijnt op 30 mei.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!